خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) قم:

قیام 19 دی نقطه اوج گیری انقلاب به رهبری حضرت امام (ره) بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم گفت: قیام 19 دی نقطه اوج گیری این انقلاب به رهبری حضرت امام (ره) بود.
کد خبر: ۸۶۱۸۱۴۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

حجت الاسلام احمد احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید گلگون کفن استان و یوم الله 19 دی، قیام خونین مردم قم در سال 56، اظهار کرد: قیام 19دی ثابت کرد که شاه از حرکت مذهبی-سیاسی به رهبری امام خمینی (ره) بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت دارد.

وی ابراز کرد: شهادت مصطفی خمینی در آبان 1356 شتاب خاصی به حرکت انقلاب اسلامی بخشید و قیام 19 دی نقطه اوج گیری این انقلاب به رهبری حضرت امام (ره) بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) خاطرنشان کرد: این حرکت باعث شد، مجالس متعددی در سراسر کشور برگزارشود و تظاهرات گسترده ای علیه رژیم شاه به راه افتاد و بار دیگر امام بعنوان رهبر حرکت اسلامی در جامعه مطرح گردید.

وی با بیان اینکه از این رو دستگاه حاکم بویژه شخص شاه بر آن شد تا با توهین به ساحت امام چهره ایشان را در انظار عمومی مشوه سازد، ادامه داد: لذا در 17 دی ماه سال 56 مقاله ای توهین آمیز در روزنامه اطلاعات با دستور مستقیم شاه چاپ شد که در آن مقاله تحت عنوان " ایران و استعمار سرخ و سیاه "به احکام دین و مرجعیت تشییع اهانت شده بود.

احمدی افزود: با پخش این روزنامه در روز 18 دیماه دروس حوزه علمیه تعطیل شد و علما و طلاب با تجمع در مقابل منازل مراجع تقلید و سر دادن شعارهایی به حمایت از امام پرداختند، مراجع نیز ضمن محکوم کردن این توهین در حمایت و عظمت شخصیت امام سخنرانی نمودند تا اینکه مردم در روز 19 دی در اطراف بیت آیت الله نوری همدانی تجمع کردند.

وی بیان نمود: آیت الله نوری همدانی در یوم الله 19 دی سال 56 سخنرانی آتشینی در این موضوع داشتند و در آن اشاره کردند" هرکجا نهضت قابل توجهی بوجود آمده روحانیت راستین اسلام در پیشاپیش آن در حرکت بوده و رهبری نهضت بدست آنان هدایت می شد.... روحانیت اصیل با آیت الله خمینی و در پشت سر ایشان است"معظم له خطاب به شاه و مقایسه کارهای امام با شاه این دو بیت شعر را خواندند:

چون تو خفاشان بسی بیند به خواب***** این جهان ماند یتیم از آفتاب

مه فشاند نور و سگ عو عو کند***** هرکسی بر طینت خود می تند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم با اشاره به اینکه پس از سخنان آیت الله نوری جمعیت به حرکت در آمد که مامورین رژیم به بهانه ای با مردم درگیر شدند و تعدادی از مردم را شهید و مجروح ومصدوم نمودند، ادامه داد: قیام یوم الله 19 دی ماهیت رژیم ضد مردمی شاه را برای بسیاری آشکار کرد و از آن پس بود که شعار "مرگ بر شاه" شعار اصلی و تکیه کلام توده های انقلابی شد.

وی در پایان با اشاره به آنکه قیام 19 دی باعث تعمیق و مردمی شدن نهضت و شرکت توده های مذهبی بویژه جوانان گردید، تصریح کرد: با قیام قم آهنگ حرکت انقلاب بصورت" استراتژی چهلم های" پشت سر هم با صورت و محتوایی کاملا اسلامی شتاب فزاینده گرفت و با قیام مردم در شهرهای دیگر مانند تبریز،یزد ، اصفهان و ... منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در22 بهمن 1357 گردید.


ارسال نظرات
آخرین اخبار