آل سعود نه تنها از اسلام ناب بی خبر است بلکه بویی از انسانیت و حقوق بشر نیز نبرده اند.
کد خبر: ۸۶۱۸۲۴۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

حجت الاسلام میکاییل مقدسی، امام جمعه نیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نیراظهار داشت: در پی امواج جدید بیداری اسلامی در عربستان سعودی نیز این بیداری به رهبری آیت الله شهید شیخ باقرالنمر شکل گرفت و وی چندین مرتبه بازداشت و مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت و در مرتبه آخر این رژیم ظالم برای سرکوبی نهضت این رهبر شجاع و دلیر را به شهادت رساندند.

امام جمعه نیر در محکومیت اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان گفت : این طرح در واقعه طرحی صهیونیستی، آمریکایی بود که بوسیله رژیم خود فروحته آل سعود اجرا شد.

حجت الاسلام مقدسی افزود: این کار رژیم عربستان وآل سعود به تنهایی نبود بلکه خواسته و پروژه استکبار علیه شیعیان بود که توسط وهابیون سعودی انجام شد و ما این را یقین داریم که خون این شهید بزرگوار پایمال نخواهد شد و به زودی دامن آل سعود را خواهد گرفت وانشالله این رژیم هم به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

وی با اشاره به مسلک صهیونیستی آل‌ سعود تصریح کرد: آل‌ سعود در حقیقت یک وهابیت با مسلک صهیونیستی است که جاهلیت و استکبار خود را در پوشش نام اسلام ارائه می‌کند.

امام جمعه نیر گفت: برای احیای اسلام در برابر توطئه دشمنان به آزادگانی همانند شیخ نمر نیاز داریم، مطمئناً خون شیخ نمر و امثال وی ریشه طاغوت را خواهد خشکاند و رویش‌های آن در آینده‌ای نه چندان دور طومار آل سعود را در هم خواهد پیچاند.

وی با اشاره به سکوت سازمان های حقوق بشر در برابر جنایات عربستان اذعان داشت: سازمان ملل بازیچه ای در دست قدرت ها و استکباراست و هیچوقت توقع نداشتیم و نداریم که در مقابل این جنایات اعتراضی داشته باشند.

امام جمعه نیر گفت:‌ آنچه که هویداست نشان از خوی سیریناپذیر اعمال سعودی دارد؛ حمله به مردم مظلوم یمن، حمایت همهجانبه از تروریست و داعشپروری در قتلِ عام و غارت مسلمانان عراق، سوریه و هرجایی که مسلمانی در رنج و عذاب است، نشاندهنده یک چیز است آنهم گواه تاریخ بر خیانت آل سعودبه جهان اسلامیست که ادعای سردمداریش را دارند.

وی افزود: آل سعود از اسلام و حقوق بشر به دور بوده و مجری فرامین آمریکا و اسراییل هستند برای آنها انسانیت و حقوق بشر مهم نیست، مهم آن است که خود را رهبر جهان اسلام معرفی کنند و به نام اسلام خون هزاران مسلمان را بریزند. سعودی ها برای دستیابی به اهداف پلید خود حتی به سنی مذهب ها هم رحم نمی کنند و اتفاقاتی که در عراق و سوریه در جریان است موید این سخن است.

حجت الاسلام مقدسی افزود: شهید آیت الله نمر خدمات بسیار زیادی برای ترویج و اعتلای دین مبین اسلام و تشیع بویژه در شرایط و جو اختناق غیر قابل تحمل عربستان کشید و شهادت وی آغازی بر وحدت و بیداری هر چه بیشتر مسلمانان خواهد بود.

ارسال نظرات