هفتمین جشنواره کارگاهی شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی روز گذشته، در دو کارگاه موضوعی آئینی و انقلاب در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۸۲۵۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، هفتمین جشنواره کارگاهی شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی عصر شب گذشته، در دو کارگاه موضوعی آئینی و انقلاب، در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در این مراسم، جواد کمالی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی اظهار کرد: این جشنواره امسال به‌صورت تخصصی و در چهار کارگاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 240 اثر با موضوع انقلاب و آئینی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، داوری شد، اظهار کرد: قصد ما این است که اشعار برگزیده را در کتابی به چاپ برسانیم.
تقدیر از نفرات برترهفتمین جشنواره کارگاهی شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی

در ادامه این جشنواره، از امان‌الله میرزایی با شعر «تهران 57» به‌عنوان نفر اول، مصطفی توفیقی با شعر «جنگ و صلح» به عنوان نفر دوم و از زهرا شرفی با شعر«صدای قطار» به عنوان نفر سوم در موضوع انقلاب تقدیر شد.

مصطفی توفیقی نیز نفر اول شعر در موضوع آئینی بود و مجتبی نظام‌آبادی و بهزاد حاجیان پور به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین، از بهاره اصغری، به پاس نگاشت اثر ارزنده تقدیر شده توسط دفتر مقام معظم رهبری و نیز برخی از عوامل اجرایی و افرادی که با ستاد جشنواره در چهار کارگاه همکاری داشتند، تقدیر شد.

قرائت بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان در مورد خیزش‌های اخیر منطقه و بیداری امت اسلامی و نیز محکومیت اقدامات شنیع دشمنان اسلام و شعرخوانی شاعران، بخش دیگر این جشنواره بود.

در بخش شعرخوانی، اشعاری به زبان عربی در مورد حضرت فاطمه(س) و موضوعاتی همچون فاجعه منا و اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر، صحیفه سجادیه، شعر محلی، شهدا و انقلاب، انتظار و ... توسط شاعران حاضر در مراسم قرائت شد و از برخی از ایشان تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها