بدلیل بارش شدید برف

بسیاری از محورهای روستایی شهرستان مریوان و سروآباد مسدود شد

بدلیل بارش شدید برف در مریوان و سروآباد بسیاری از محورهای روستایی این دو شهرستان را مسدود کرد.
کد خبر: ۸۶۱۸۵۷۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بدلیل بارش شدید برف از صبح روز شنبه 19 دیماه دو شهرستان مریوان و سروآباد و غرب استان کردستان را سفید پوش کرد.

بهرام چاره خواه کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی طی امروز تا اواخر شب تاثیر سامانه ی بارشی فعالی را بر سطح استان خواهیم داشت که موجب ابری، مه آلوده شدن هوا، بارش باران و برف، وزش باد قابل ملاحظه ( گاهی شدید) با احتمال کولاک برف در گردنه ها خواهد شد.


وی افزود: به تدریج اواخر امروز از فعالیت امواج بارشی کاسته می گردد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه استقرار جریانات پایدار و سرد را در منطقه خواهیم داشت که از لحاظ دمایی از اواخر وقت شنبه لغایت دوشنبه دمای هوا کاهش و هوای استان سرد می شود.

بر اساس نقشه های پیش یابی مرکز هوا شناسی استان کردستان نیم کره ای منطقه غرب کشور از روز یکشنبه بیستم دی تاحداقل 29 دی ماه فاقد موج بارشی فعال خواهد بود وزش باد نیز کم و بیش آرام خواهد بود البته موج ضعیفی در روز جمعه سبب افزایش ابر خواهد شد .

دمای هوای استان کردستان بین منفی 4 درجه لغایت 4 درجه بالای صفر در نوسان است .

همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان مریوان با همکاری راهداران اداره‌ راه‌ و شهرسازی این شهرستان به‌ بیش از ۱۵۰ خودرو در راه‌ مانده‌ امداد رسانی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار