مسئول ترویج نانوی ستاد توسعه فناوری نانو کشور:
5 دوره مسابقه فناوری نانو در کشور برگزار شده که متاسفانه حضور استان اردبیل در آخرین المپیاد که با حضور 6 هزار نفر از سطح کشور برگزار شد در حد مطلوبی نبوده است.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۰۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرمان محمدی در جلسه ستاد توسعه فناوری نانو ارتقای علمی کشور را در فناوری نانو در سطح 15 کشور جهان را هدف اصلی این ستاد برشمرد و گفت: در این زمینه تلاش‌های زیادی اعم از برگزاری المپیادهای علمی فناوری نانو از سال 89 و شرکت 28 هزار دانش‌آموز در ششمین دوره المپیاد نانو در سال 94 انجام شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در ششمین دوره المپیاد نانو استان اردبیل مشارکت نداشته که این گونه عدم مشارکت‌ها سبب عقب ماندن از فعالیت‌ها و پیشرفت‌ها در عرصه فناوری نانو می‌شود و انتظار می‌رود این مشارکت‌ها از استان اردبیل افزایش یابد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 49 آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو در کشور فعال بوده که آزمایشگاه باباصفری اردبیل نیز در این حوزه فعالیت می‌کند، تصریح کرد:‌ 800 نهاد ترویج فناوری نانو در کشور با این ستاد همکاری دارند که از این تعداد 13 نهاد مربوط به استان اردبیل است.

کارشناس ترویج ستاد توسعه فناوری نانو کشور از تدوین بیش از 2 هزار و 830 پایان‌نامه در حوزه فناوری نانو در کشور خبر داد و گفت:‌ با توجه به گسترش چنین فناوری‌های در سطح کشور، استان اردبیل نتوانسته در این زمینه نقش چندانی ایفا کرده و در این عرصه اقدام کند.

وی با اشاره به رتبه 7 جمهوری اسلامی ایران در انتشار مقاله‌های علمی ISI فناوری نانو در سال 2014 اظهار کرد: 5 دوره مسابقه فناوری نانو در کشور برگزار شده که متاسفانه حضور استان اردبیل در آخرین المپیاد که با حضور 6 هزار نفر از سطح کشور برگزار شد در حد مطلوبی نبوده است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون 320 محصول در ستاد توسعه فناوری نانو تائید شده است، افزود: 15 درصد این تولیدات در حوزه سلامت و بهداشت بوده است که در این حوزه استان اردبیل نیز توانسته در زمینه تولید داروی سرطان و فناوری حذف ارسنیک آب و استفاده از آن برای تصفیه آب یک چاه در این حوزه اقدام کند.

مسئول ترویج نانوی ستاد توسعه فناوری نانو کشور با اشاره به فعالیت 23 دانشگاه در مقطع دکتری تخصصی و 65 دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه فناوری نانو در کشور افزود: دانشگاه محقق اردبیلی نیز با تدوین 800 پایان‌نامه در این حوزه نقش موثری داشته و در استان اردبیل در حال حاضر بیش از 570 پژوهشگر و محقق نانو و 29 هیئت علمی فعالیت می‌کنند که انتظار می‌رود در زمینه توسعه این فناوری در استان بیش از گذشته تلاش کنند.

ارسال نظرات