معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

شناسایی 150 غار در سطح استان

در سطح استان اردبیل علاوه بر این تعداد، غارهایی نیز وجود داشته که هنوز شناسایی نشده و ضروری است تا در زمینه اکتشاف و شناسایی این غارها نیز در سطح استان اقدامات اساسی توسط مسئولان و متولیان امر انجام شود.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۰۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد در جلسه کارگروه غارشناسی استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون 150 غار در سطح استان اردبیل به مناظر و چشم‌اندازهای متفاوت که در برخی مواقع بسیار بدیع بوده شناسایی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: غارهای مختلف با مناظر متفاوت در سطح استان یکی از ظرفیت‌ها وجاذبه‌های مهم گردشگری استان به شمار می‌رود که از این ظرفیت‌های مهم تاکنون به نحو مناسب و شایسته‌ای برای توسعه و آبادانی صنعت گردشگری استان اردبیل بهره‌برداری نشده است.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم زمینه جذب و جلب هر چه بیشتر گردشگران ورودی به استان را در این غارها فراهم کنیم باید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای این غارها در سطح استان شناسنامه‌ تدوین کرده و با ارائه آن به گردشگران ورودی زمینه حضور آنها را در غارهای تاریخی استان فراهم آورد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در سطح استان اردبیل علاوه بر این تعداد، غارهایی نیز وجود داشته که هنوز شناسایی نشده و ضروری است تا در زمینه اکتشاف و شناسایی این غارها نیز در سطح استان اقدامات اساسی توسط مسئولان و متولیان امر انجام شود.

آذرنژاد با اشاره به اهمیت حفاظت از غارهای شناسایی شده در سطح استان اردبیل گفت: متولیان و مسئولان در این حوزه باید با برنامه‌ریزی‌های و هماهنگی‌های لازم در زمینه حفاظت و حراست از غارهای استان که یک ظرفیت تاریخی و گردشگری در استان بوده تلاش کرده و در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهند.

ارسال نظرات