در نخستین نشست مسئولین ایثارگران نیروهای مسلح، تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نیروهای مسلح به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۲۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین نشست مسئولین ایثارگران نیروهای مسلح با حضور 15 نفر از مسئولین عالی‌رتبه ایثارگران نیروهای مسلح در محل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ سید مهدی فقیهی معاون دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در این نشست ضمن معرفی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت و فرآیند قانونی آن گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ظرفیت ویژه‌ای در جامعه ایثارگر قرار داده و بار اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گذشته و حال بر عهده نیروهای مسلح است.

معاون دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی، هم‌زبانی و ارتباط جدی و فراگیر با نیروهای مسلح در امر ترویج این فرهنگ مقدس را به‌عنوان مهم‌ترین علت برگزاری این جلسه دانست و افزود: این شورا می‌تواند با همفکری مسئولین ایثارگران نیروهای مسلح محلی برای تدوین قوانین نوین در جهت تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

دبیر شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به قوانین بالادستی در حوزه ایثار و شهادت گفت: فصل الخطاب وظایف دستگاه‌ها در این حوزه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه ترویج و تحکیم ایثار و شهادت است و این فرصت تاریخی برای اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب توسط شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده است.

سردار سرتیپ پاسدار ناصر سعیدی مدیریت ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست گفت: با تشکیل شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت بارقه امید برای علاقه‌مندان این فرهنگ مقدس ایجاد شده است و اطمینان داریم تغییر و تحولات مناسبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

مدیریت ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پرکار بودن و کار تخصصی دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: سرمایه‌گذاری زیرساختی مناسب در دبیرخانه در حال انجام است و پیچ تاریخی جدیدی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده است.

عضو شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت افزود: جامعه ایثارگری مینیاتور جامعه اسلامی ماست و مسئولین ایثارگران نیروهای مسلح به‌عنوان خط مقدم این حوزه در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب‌های فردی، اجتماعی و سازمانی ناشی از جنگ و کمک به تقویت بنیه دفاعی و فرهنگ ایثارگری انجام‌ وظیفه می‌کنند.

در این نشست، مسئولین ایثارگران نیروهای مسلح گزارش مبسوطی از فعالیت‌های مربوطه در حوزه ایثار و شهادت ارائه دادند و تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نیروهای مسلح  و برنامه‌ریزی در جهت برجسته‌سازی روز شهید در نیروهای مسلح به تصویب رسید.

ارسال نظرات