رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: پارک علم و فناوری استان تاکنون 129 هزار دلار صادرات در حوزه خدمات آی‎تی داشته است.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۳۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، خالد سعیدی رییس پارک علم و فناوری استان در جلسه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان که با حضور استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی و شرکتهای دانشبنیان در سنندج برگزار شد، با اشاره به آغاز مطالعات ایجاد پارک علم و فناوری کُردستان در سال 1380، گفت: این مسئله بنا به دلایلی تا سال 88 و حتی تا سال 91 ناتمام ماند و از سال 92 کار را به صورت کامل آغاز کردیم و تاکنون 92 شرکت فناور جذب شده‌اند.

وی اظهار داشت: امسال بالای 600 میلیون تومان به شرکت‌ها تخصیص یافت و در حال حاضر بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های آی‌‌تی و مکانیک فعالیت دارند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به صادرات 129 هزار دلاری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان، خاطرنشان کرد: بیشتر این خدمات در حوزه آی‌تی بوده است.

وی بزرگترین چالش پارک علم و فناوری کردستان را کمبود فضای فیزیکی خواند و ادامه داد: متاسفانه زمین برای احداث مجموعهای برای کلیه واحدها وجود ندارد و دستگاههای اجرایی نیز همکاری لازم را در این زمینه ندارند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان دیگر چالش را عدم آشنایی مدیران و مسئولین با خدمات و کارکردهای این مجموعه دانست و گفت: رسالت پارک علم و فناوری استان کردستان خودکفایی اقتصادی، تنوع اقتصادی و استقلال است.

در ادامه این جلسه، نمایندگانی از شرکتهای دانش بنیان برتر کُردستان و همچنین مدیران دستگاههای اجرایی به بیان نقطه نظرات و مشکلات این حوزه پرداختند.

ارسال نظرات