معاون درمان بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: مانورها و رزمایش اساس کار ما در ناجا است تا بتوانیم در امداد، درمان، پیشگیری و بازتوانی مدیریت بحران موثر باشیم.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۵۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ دکتر فرزین اشراقی، درباره اقدامات انجام شده حوزه مدیریت بحران در بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: برنامه کلی معاونت بهداشت، درمان و امداد ناجا در مدیریت بحران شامل برپایی مانورهای درون سازمانی است که با کمک همکاران درون و بیرون سازمان انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: اوایل مهرماه در بیمارستان امام سجاد(ع) برنامه مانور اقدامات هسته‌ای و مقابله بهداشتی و درمانی درباره بمب هسته‌ای، رادیواکتیو، شیمیایی، میکروبی تمرین شد که از دستاوردهای این مانور در ناجا و نیروهای مسلح استفاده خواهیم کرد.

معاون درمان بیمارستان امام سجاد(ع) ناجا با اشاره به اینکه مانورها و رزمایش اساس کار ما است تا بتوانیم در حوزه امداد و درمان، پیشگیری و بازتوانی موثر باشیم، افزود: آموزش‌هایی که افراد در مجموعه‌های مختلف فرا می‌گیرند یک روز باید کارآمد باشد و باید به سمت عملیاتی کردن آموزش‌ها حرکت کرد پس برپایی رزمایش گامی به منظور تحقق عملیاتی کردن آموزش‌ها است.

اشراقی، درباره شیوه پیشگیری در مدیریت بحران ناجا تصریح کرد: در کلیه قسمت‌های امدادی و درمانی در معاونت بهداد ناجا به منظور مدیریت بحران تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است که در حوزه‌های شیمیایی، هسته‌ای، درمانی، میکروبی، حوادث طبیعی و غیرطبیعی، کمک رسانی و بازتوانی اقداماتی انجام می‌شود و هر ساله مانورهایی مربوط به آن در ناجا برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برپایی بیمارستان صحرایی بیشتر در حوزه سپاه و ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌شود، تاکید کرد: بیشتر در حوزه چادرها و سازه‌های مربوط به برپایی بیمارستان صحرایی همچنین استفاده از آن در امر بهداشت و درمان فعالیت می‌کنیم، البته اتوبوس درمانی و اتوبوس دندانپزشکی نیز وجود دارد اما بیشتر کار ما در حوزه شهری است.

معاون درمان بیمارستان امام سجاد(ع) درباره برپایی کنگره در حوزه مدیریت بحران کشور گفت: قطعاً در کنار رزمایش و مباحث تئوری استفاده از مهارت‌های دیگران بسیار کارساز است که در این باره یکی از راه‌ها در همه جای دنیا برپایی کنگره است، به این دلیل که باعث آشنایی سازمان‌ها و استفاده از مهارت‌ها و تجارب یکدیگر می‌شود.
ارسال نظرات