مستند «راه آسمانی» با موضوع حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع جنوب لبنان از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۸۶۱۸۷۰۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سال 1385 بود که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حمله‌ای وحشیانه به روستای قانا در جنوب لبنان، 57 نفر از اهالی این روستا را به شهادت رساندند.

در واقع ماجرا آن بود که اهالی قانا که خانه‌هایشان عمدتا قدیمی بود برای آنکه از حملات هوایی اسرائیلی‌ها در امان باشند، شب‌ها را به طور دسته جمعی در زیر زمین یک ساختمان نسبتاً جدید به سر می‌بردند ولی شب حمله، ارتش صهیونیستی که از حضور مردم در زیر زمین این ساختمان مطلع شده بود، با یک حمله هوایی روستاییان پناه گرفته در آن را قتل عام کرد.

البته این نخستین و آخرین بار نبود که اسرائیلی‌ها این چنین ناجوانمردانه و وحشیانه، حملات خود را سازمان دهی می‌کردند؛ در سال 1996 نیز پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی به این روستا حمله کرد، اهالی روستا برای امان ماندن از این حمله، به مقر نیروهای سازمان ملل در حاشیه قانا پناه بردند ولی چند دقیقه پس از ورود آن‌ها، نیروهای حاضر از این مقر خارج شدند و سپس هواپیماهای ارتش صهیونیستی، مقر سازمان ملل را بر سر پناهندگان خراب کردند که در آن فاجعه 103 روستایی غیر نظامی کشته شدند.

در اولین قسمت مستند «راه آسمانی» یک خانم معلم ماجرای شهادت دخترش در حمله اسرائیل به قانا را روایت می‌کند و از این سخن می‌گوید که دیگر بچه دار نمی‌شده اما معجزه‌ای سبب شده همسر این معلم شفا یابد و خداوند متعال مجددا به او فرزندی هدیه کند.

اولین قسمت «راه آسمانی» امروز یکشنبه 20 دی ساعت 20 روی آنتن می‌رود و دو قسمت دیگر این مجموعه سه شنبه و پنجشنبه ساعت 20 روانه آنتن خواهد شد.

ارسال نظرات