مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: بودجه های مربوط به برنامه های پژوهش قرآنی بسیار کم است و در این زمینه نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.
کد خبر: ۸۶۱۸۷۴۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم  با اشاره به حمایت از پژوهشگران و محققان در حوزه قرآن کریم اظهار داشت: سازمان دارالقرآن از محققان و پژوهشگران قرآنی حمایت می کند و افرادی که طرح و ایده ای در خصوص فعالیت های قرآنی داشته اند در طول دو سال گذشته نیز مورد حمایت این سازمان قرار گرفته اند.

وی همچنین از کمبود بودجه های پژوهشی و تولیدی در عرصه فعالیت های قرآنی یاد کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید به فعالیت های قرآنی توجه بیشتری داشته و حمایت های مالی در این زمینه انجام دهند تا کارهای تحقیقی و پژوهشی به عنوان اولویت در برنامه ها در نظر گرفته شود، نه اینکه در حاشیه قرار گیرد.

قره شیخ لو با تاکید بر اینکه تولیدات قرآنی باید متناسب با نیازهای روز مردم باشد، گفت: نیازهای امروز جوانان و انتظارات خانواده ها با گذشته تفاوت هایی دارد و بنابراین لازم است که هم سطح تولیدات قرآنی که شامل کتاب، بسته آموزشی و نرم افزارهای مختلف افزایش پیدا کند و هم مطابق با نیازهای روز تولید شود.

وی افزود: تولید محصولات قرآنی باید افزایش پیدا کند، اما این محصولات باید متناسب با نیازهای روز جامعه بوده و از کیفیت مناسب جهت بهره برداری برخوردار باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به توسعه تالیفات و محصولات قرآنی که از سوی سازمان دارالقرآن تولید شده اند، اظهار داشت: در سال جاری حدود 13 عنوان و 36 جلد کتاب در بخش های مختلف در حوزه های پیش دبستان، تربیت قرآنی، قرآن و روایات و بسیاری از زمینه های دیگر تولید شده است.

قره شیخ لو با بیان اینکه این سازمان برنامه هایی برای توسعه فعالیت های قرآنی در نظر دارد، تصریح کرد: در کنار تمامی امکانات موجود در سازمان دارالقرآن، کتابخانه تخصصی نیز در سازمان وجود دارد که در حال تکمیل و تجهیز منابع مطالعاتی هستیم که تا پایان سال آماده خواهد شد و تمام فعالان و محققان قرآنی می توانند از این فضا برای مطالعه و تحقیق استفاده کنند.

ارسال نظرات