خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت استان گلستان:

بیش از 9 هزار نفر در گلستان مورد گزش قرار می‎گیرند

رئیس مرکز بهداشت سلامت استان گلستان گفت: بیش از 9 هزار نفر در استان گلستان مورد گزش قرار می‎گیرند که 97 درصد آن مرتبت به سگهای صاحب دار است.
کد خبر: ۸۶۱۸۸۲۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزارری بسیج از گرگان، محمد رضا هنرور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: یک هزار کودک زیر 6 سال در استان گلستان با هزینه‎ای بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون ریال تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه 5 هزار دانش‎آموز گلستانی دختر طرح آموزش تغذیه و مکملیابی قرار دارند، ابراز داشت: برنامه پزشک خانواده که شامل ساکنین روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر است از 964 هزار و 800 نفر در سال 1392 با 13 درصد افزایش به بیش از یک میلیون 90 هزار نفر رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه تعداد مراکز بهداشت در سطح استان گلستان از 10 مرکز در سال 1392 به 13 مرکز افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: تعداد بیمارستان‎های که جهت ارائه خدمات درمانی به جمعیت تحت پوشش برنامه ‎با آنها 50 درصد افزایش پیدا کمرده است.

هنرور با بیان اینکه درمان سل در سطح استان گلستان به صورت رایگان صورت می‎گیرد، ابراز داشت: جز استان‎هایی هستیم که درصد بیماری سرطان بالا است ولی در پنج ساله نگاه کنیم میزان این بیماری رشد نزولی داشته است.

وی بیان داشت: 9 تا 10 هزار نفر در سال در استان گلستان مورد گزش قرار می‎گیرند و 97 درصد این گزارش به دلیل سگ‎های صاحب دار بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه برای هر گزش 2 میلیون تومان هزینه به مرکز بهداشت استان تحمیل می‎شود، گفت: خوشبختانه مرگ بر اثر بیماری گزش نداریم ولی در مجموعه نزدیک به 20 میلیارد تومان هزینه هاری به استان تحمیل می‎شود.

هنرور از رشد بیماری سالک در استان خبر داد و گفت: هشت مرکز برای بیماری سالک در استان در نظر گرفته شده است و خدمات به صورت رایگان انجام می‎شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها