خبرهای داغ:
حجت الاسلام مصائبی بیان کرد: امروز وحشیانه ترین اعمال از رژیم آل سعود سر می زند و آمریکا که خود را طلایه دار حفظ حقوق بشر می خواند در سکوت از آن رفتار حمایت می کند.
کد خبر: ۸۶۱۸۸۶۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری بسیج در موضوع رفتار دیپلماسی اخیر بین ایران و عربستان سعودی اظهار کرد: نمی توان گفت گه روابط ایران و عربستان پیش از این در حالت دوستانه و یا عادی قرار داشت، بعد از اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود روابط ایران و این دولت به تیرگی گرایید.

وی ادامه داد: متاسفانه با  سوء مدیریتی که در کنترل خشم مردم در برابر سفارت عربستان صورت گرفت و با به آتش کشیده شدن آن سفارت که فعلا در غیر عمدی بودنش شبهه نیز هست عربستان اقدام به قطع ارتباط با ایران کرد.

مصائبی با تحلیل رفتار های اخیر عربستان بیان کرد: شیخ نمر یک عالم دینی در جهان اسلام محسوب می شدند وبه شهادت رساندن این عالم دینی توسط رژیم آل سعود را می توان کاری نابخردانه توصیف کرد که دستور آن توسط ارباب آل سعود یعنی آمریکا و رژیم منحوس  صهیونیستی دانست.

این مسئول با بیان این نکته که رفتار های رژیم حکومتی عربستان با شیخ نمر خلاف حقوق بشر بوده تصریح کرد: امروز وحشیانه ترین اعمال از رژیم آل سعود سر می زند و آمریکا که خود را طلایه دار حفظ حقوق بشر می خواند در سکوت از آن رفتار حمایت می کند، از طرفی عربستان با تکیه بر همین حمایت ها رفتار دیپلماسی غلطی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به بمباران اخیر یمن و وارد کردن آسیب به کنسول گری ایران در این کشور توسط عربستان توضیح داد: این اقدام نیز مانند اعدام شیخ نمر ناشیانه و با بی تجربگی تمام توسط عربستان صورت گرفته است.

مصائبی ادامه داد: دست های پشت پرده این ماجرا یعنی آمریکا و اسرائیل می خواهند تا با ایجاد فتنه و جنگ بین کشور های منطقه امنیت و ثبات را از بین ببرند.

وی متذکر شد: برپایی جنگ با ایران و یا قطع ارتباط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با ایران قطعا بیشترین ضرر را به کشور های عربی خواهان این قطع رابطه خواهد زد.

مصائبی ادامه داد: که همه می دانند ایران اسلامی به واسطه خون شهدا اقتدار دارد و در عین حال استقلال قابل تحسینی در موضوعات مختلف اقتصادی و سیاسی به دست آورده است، ایران هرگز خواهان قطع ارتباط با هیچ کشوری نبوده است تمام تلاش خود را همواره در جهت روشنگری در منطقه  جهان به کار برده است.

1004 /ت30 /ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها