نماینده ولی‌فقیه در سپاه بندرعباس گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات امسال اهمیت بسیار فراوانی دارد چون تحولات منطقه‌ای، اوضاع جهانی و فضای پیرامونی ایران چشم به انتخابات آینده در ایران دوخته است.
کد خبر: ۸۶۱۸۸۸۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حجت‌الاسلام امید درویشی در گفتگو با خبرگزاری فارس در بندرعباس اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات ریشه در نگاه آنها به آینده کشور و دغدغه‌مندی نسبت به تحولات کشور دارد. به همین خاطر بود که دشمن همه توان خود را به‌کار گرفت تا حماسه انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 را با آن حضور میلیونی و کم‌نظیر، تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات امسال اهمیت بسیار فراوانی دارد چون تحولات منطقه‌ای، اوضاع جهانی و فضای پیرامونی ایران چشم به انتخابات آینده در ایران دوخته تا میزان حمایت مردمی از جمهوری اسلامی و میزان حضور مردم در صحنه صیانت از کشور را مشاهده کنند.

درویشی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل یک انقلاب مردمی و حاصل پافشاری مردم بر مواضع استقلال‌طلبانه‌شان بود، عنوان کرد: زنده بودن روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و استقلال‌طلبی در روحیه یکایک ملت ایران موجب شده تا هر دسیسه‌ای که از سوی دشمنان این ملت طراحی و به اجرا در می‌آید، نقش بر آب شود.

وی خاطر نشان ساخت: روحیه انقلابی ملت ایران، دیگر ملت‌های منطقه و جهان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. اکنون در سوریه، عراق، نیجریه، یمن و ... شاهد حرکت‌های اصیل و کم‌نظیری هستیم که ریشه آن در انقلاب اسلامی ‌و پیروزی‌های ملت ایران در طول سالهای بعد از انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس به نوع برخورد نظام‌های سلطه با ملت ایران در 37 ساله اخیر اشاره کرد و گفت: سه نوع رفتار سخت، نیمه سخت و نرم را با ملت ایران امتحان کرده‌اند. در فاز سخت که 8 سال جنگ تحمیلی بود، شکست سختی خوردند و معنای استواری و ایستادگی ملت ایران را به خوبی درک کردند. در فاز نیمه سخت نیز دست به آشوب‌طلبی در داخل کشورمان زدند که در سال‌های 78 و 88 نمونه آن را شاهد بودیم که با خیزش ملت در مقاطع حساسی نظیر 9 دی، به خوبی اراده مردم را مشاهده کردند.

درویشی سخت‌ترین و خطرناک‌ترین نوع تهدید علیه ملت ایران را تهدید نرم عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه در جنگ نرم با ملت ایران به‌رغم هوشیاری مردم، آسیب‌هایی را شاهد بوده‌ایم که باید تلاش کنیم تا با حرکت در مسیر ولایت فقیه و با استفاده از همه ابزارهای آگاهی‌بخش در کشور، در این عرصه گام‌های مثبتی برداریم.

وی خطر جنگ نرم و میزان خسارت در این جنگ را به مراتب بالاتر از جنگ سخت ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: غربی‌ها با امتحان کردن روش‌های نرم در کشورهایی نظیر گرجستان و سایر کشورهای آسیای میانه، به دنبال رخنه در صفوف متحد ملت‌ها هستند. آنها بیش از هر عنصر دیگر بر موضوع وحدت میان مردم در کشورها متمرکز شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس گفت: ابزارهای ارتباطی نظیر اینترنت، ماهواره و ... مهم‌ترین ابزار دشمن در این جنگ به‌شمار می‌روند که با توجه به فراگیری این ابزارها در زندگی مردم و اتکای زندگی امروز به این عرصه، حساسیت‌های مهمی وجود دارد که باید همه جامعه نسبت به حفظ فرهنگ اصیل اسلامی آگاهانه و هوشمندانه رفتار کنند.

وی با اشاره به کلام مولای متقیان امام علی (ع) در خصوص نوع و شیوه مقابله با دشمن، عنوان کرد: به فرمانده امام علی (ع) باید در مقابل کلوخ‌انداز با سنگ پاسخ داد. تهدید دشمن را باید در عرصه فرهنگی جدی گرفت و برای آن راه‌حل‌های هوشمندانه و دوراندیشانه در نظر گرفت.

درویشی در بخش دیگری از این گفتگو به نقش رهبری در حرکت ملت ایران و موفقیت‌های به ‌دست آمده اشاره کرد و گفت: کشتار حج امسال را فراموش نکنیم که چگونه با وجود رهبری آگاه و غیور، به ناگاه صحنه رفتار مرتجعان منطقه تغییر کرد. نهیب ایشان به سران آل سعود موجب شد تا معادله و رفتار آنها تغییر کند. روند تحویل پیکر حجاج ایرانی فاجعه منا سرعت گرفت و دل مردم ایران به کلام مقتدرانه رهبر معظم انقلاب گرم شد.

وی ادامه داد: پیوند میان مردم و رهبری سد راه همه زیاده‌خواهی دشمنان است. به همین دلیل شاهد تمرکز برنامه‌ریزی‌های دشمنان و رسانه‌های استکباری آنها بر کمرنگ ساختن این پیوند و نقش رهبری در جامعه اسلام هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس تاکید کرد: انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صحنه دیگری از اثبات اراده ملت ایران در ایستادگی و مقاومت بر سر استقلال و عزت خویش است. حضور حداکثری در این انتخابات می‌تواند امنیت و اقتدار ایران را تقویت و حرکت به سوی رشد و پیشرفت را دوچندان کند.

ارسال نظرات