کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس شورای اسلامی فردا به صورت هم‌زمان به استقبال وزیر ارتباطات می‌روند تا به سوالات ۱۳ نماینده پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۶۱۸۹۶۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس شورای اسلامی فردا به شکلی هم‌زمان به استقبال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌روند.

این دو کمیسیون از محمود واعظی برای حضور در جلسه فردای خود دعوت کرده‌اند و قرار است در این جلسات که در یک زمان (ساعت 14) آغاز می‌شود، واعظی پاسخگوی سوالات 13 نماینده مجلس باشد.

پیش از این کمیسیون فرهنگی دو بار از محمود واعظی برای پاسخگویی به سوالاتی در ارتباط با پیامک‌های انبوه دعوت کرده بود که وی حاضر به شرکت در آن جلسات نشد و از این حیث گفته می‌شود که این کمیسیون برای بار آخر از وزیر ارتباطات دعوت کرده تا پاسخگوی سوال نمایندگان باشد.

بنا به این گزارش ، وزیر ارتباطات در فروردین ماه سال جاری به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفت تا درباره دلایل توسعه پهنای باند اینترنت بدون پیوست فرهنگی در شرایطی که هنوز شبکه ملی اطلاعات توسعه نیافته است، پاسخ دهد که نهایتا نمایندگان قانع نشدند و به محمود واعظی کارت زرد دادند.

وی بار دیگر در خرداد ماه سال جاری برای پاسخ به سوالی درباره قطع و یکطرفه شدن تلفن‌های همراه اول و عدم تعیین تکلیف وضعیت کارگزاران مخابرات روستایی راهی مجلس شد که نهایتا توانست با پاسخ‌های خود، نمایندگان را قانع کند.

طبق روال قانونی، کمیسیون‌های تخصصی حق دارند در ارتباط با عملکرد وزرا و سوالاتی که برای‌شان پیش می‌آید آنان را به کمیسیون دعوت کرده و پاسخ‌هایشان را بشنوند.

در صورت قانع شدن اعضای کمیسیون‌های تخصصی، پرونده بسته می‌شود در غیر اینصورت سوال در صحن علنی مجلس مطرح می‌گردد و پاسخ‌های وزرا به رأی گذاشته می‌شود.

ارسال نظرات