رئیس انجمن نساجی با بیان اینکه اجرا نشدن طرح فروش اقساطی کالا پس از رایزنی‌های متعدد، باعث سبک شدن تولیدکنندگان شد، گفت: رکود صنایع بسیار تشدید شده به طوری که هیچ سالی بازار محصولات نساجی با زمستانی به این سردی روبه‌رو نبوده است.
کد خبر: ۸۶۱۸۹۸۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مروج  با بیان اینکه تأخیر در اجرای طرح فروش اقساطی کالا باعث شده تا هیجان اولیه برای خرید کالا در بین مردم فروکش کند، اظهار داشت: انتظاری که دولت در مورد نتیجه این طرح داشت، پایین آمده و بعید است بیشتر از 30 درصد انتظار دولت در اجرای این طرح برآورده شود.

وی تصریح کرد: اجرای بسته خروج از رکود با سر و صدای زیاد از سوی دولت مطرح شد تا تقاضای خرید را در بین مردم تحریک کند، اما متأسفانه اجرایی نشدن این طرح باعث شد تا هیچ اثری در حل مشکلات واحدهای تولیدی نداشته باشد و در حال حاضر کارخانه‌ها به‌ تدریج در حال تعطیل شدن هستند.

* زمستان سرد بازار تولیدات نساجی

مروج با بیان اینکه هیچ سالی بازار صنعت نساجی با زمستانی به این سردی روبه‌رو نبوده است، گفت: معمولاً در نیمه دوم هر سال، به ویژه در فصل زمستان تولید و فروش واحدهای نساجی رونق می‌گرفت و مردم خرید بیشتری در پوشاک، پتو و یا وسایلی مانند مبلمان داشتند که این مسئله تولید کارخانه‌های نساجی را افزایش می‌داد.

وی افزود: امسال میزان خرید مردم کاهش چشمگیری داشته و بازار صنعت نساجی بسیار سرد است.

رئیس انجمن نساجی تأکید کرد: رکود فعلی از رکود دوران نخست وزیری دکتر امینی نیز بدتر است و تأخیر در اجرای بسته خروج از رکود نیز باعث تشدید رکود در بازارها شده است.

* هیجان اولیه خرید کالای اقساطی فروکش کرد

به گفته وی، اجرا نشدن بسته دولت برای فروش اقساطی کالا باعث شده تا هیجان اولیه برای خرید در این طرح فروکش کند و افرادی که قصد استفاده از این طرح را داشتند نیز خسته و پشیمان شده‌اند، زیرا وعده‌های داده‌شده، اجرایی نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای عرضه محصولات نساجی در طرح دولت، جلسات مختلفی با مسئولان وزارت صنعت داشتیم، گفت: در این جلسات قرار شد تولیدات پوشاک، پرده و کالای خواب نیز به محصولات نساجی در طرح فروش اقساطی کالا اضافه شود و در این مورد رایزنی‌هایی با واحدهای تولیدی دارای فروشگاه مستقیم عرضه کالا داشتیم و ثبت‌نام و انتخاب واحدها صورت گرفت.

مروج تصریح کرد: این درحالی بود که تاکنون هیچ اقدامی برای اجرای طرح نشده و در واقع تولیدکنندگان سبک شده‌اند، بدقولی‌های ایجادشده و عدم تعامل بین بانک مرکزی و وزارت صنعت باعث شده تا اثربخشی بسته خروج از رکود از بین برود.

ارسال نظرات