جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد:دیپلماسی لبخند ما موجب شد امروز عربستان برای ما شاخ شود و شرط و شروط بگذارد.
کد خبر: ۸۶۱۸۹۹۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرنگارسازمان بسیج دانشجویی از گرگان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان با صدور بیانیه ای تاکید کرد: دولتمردان ایران تا کی به دیپلماسی لبخند خود ادامه خواهند  داد، اگر قاطعانه و جدی برخورد می کردیم امروز عربستان برای ما شاخ نمی شد و شرط و شروط تعیین نمی کرد..
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسمه تعالی
 
چند وقتی‌ست که به دلیل سیاست سکوتی که راه افتاده، کشورهایی که قبل‌ترها جرات اعتراض نسبت به ما را نداشتند، الان خط و نشان می‌کشند و شرط و شروط می‌گذارند.
 
تقدیر الهی چهره نقاب زده آل سعود را برای جهانیان بر ملا ساخت
 
حوادث اخیری که در عربستان شاهدش بودیم،چه در حادثه منا و چه در قتل ظالمانه شیخ نمر نشان دهنده چهره واقعی آنهاست که باعث شده کار دولت آل سعودی که مثل جراحان زیبایی سعی داشت چهره خود را با پول عوض کند، بی حاصل بماند و تقدیر الهی آن‌ها را رو کند.
 
اما از خود بپرسیم که واکنش ما در مقابل این اعمال شرورانه چه بوده؟ تا کی قرار است با دیپلماسی لبخند جلو برویم و در کلام این دولت را محکوم کنیم و در عمل کاری انجام ندهیم.
 
بشر از ابتدا درگیر فتنه‌ها بوده، چه در زمان پیامبر(ص) و چه بعد از آن که طبق کلام گهربار پیامبر(ص)، فتنه‌ی بعد از ایشان بسیار بدتر از فتنه‌ی عصر جاهلیت است چرا که آن زمان مردم در جهل ساده‌ای فرو رفته بودند که با آگاهی دادن امکان رشد آن‌ها بود اما اکنون در جاهلیت مدرنی فرو رفتیم و کشورهایی چون آمریکا و عربستان برایمان سفره‌ای از جهل پهن کرده‌اند و ما را دعوت به میل کردن آن می‌کنند و ما با آنکه خوش میزبانی نمی‌بینیم اما باز جلو می‌رویم.
 
 
 
پس کی قرار است عمار باشیم؟
 
وقتی که نخستین بار رهبر انقلاب فرمودند این عمار؟! باید برایمان تلنگری می‌شد که وقتش است عمار زمان خود باشیم و بصیرت داشته باشیم، باید از خود بپرسیم که چرا تمام حوادث مشکوک و مهم در دوره‌ی خاصی از زمان اتفاق می‌افتد؟
 
چرا باید حمله به سفارت عربستان قبل از آمدن تجمع کنندگان اتفاق بیفتد؟ آیا نمی‌توان احتمال به وجود حادثه‌ای مشکوک و از پیش تعیین شده داد؟ باید عمار باشیم و نگذاریم که حتی نا آگاهانه بازیچه دولت‌هایی قرار بگیریم که قطعا دنبال هیچ خیری برای ما نیستند.
 
وقتش است کمی این عینک خوشبینی را کنار بزنیم و دقیق‌تر نگاه کنیم، باید دقت کنیم که تمام این درگیری‌های داخلی و خارجی در آستانه‌ی دو انتخابات مهم کشور باعث می‌شود فکرمان از اهداف اصلی دور شود.
 
همان طور که رهبر فرزانه فرمودند باید دقیق باشیم.مراقب نفوذ باشیم چرا الان دارند چارچوب‌های شورای نگهبان را بهم می‌ریزند؟ شوراي نگهبان اساسا مدافع اسلاميت و جمهوريت نظام است و از مردم‌سالاري ديني حراست می‌کند. دادن سطح اختیاراتی خلاف قانون و عرف از جانب بعضی‌ها به این شورا چه ارتباطی با اهداف این شورای انقلابی دارد؟ نشود که کار از کار بگذرد و این‌ها بشود وسیله‌ای برای سو استفاده دشمن وبه راه افتادن فتنه‌ای دیگر.
 
نشود که فته‌ی ۸۸ به جای آنکه درس عبرتی باشد، بشود زمینه ساز فتنه‌ای تازه با روش‌های جاهلیتی مدرن‌تر.
 
نشود که مطرح شدن چیزی تحت عنوان «شورای رهبری» دنباله دارد شود در حالی که در همان سال ۶۸ این اصل به رای گذاشته شد و بین رهبریت فردی و رهبریت شورایی، رهبریت فردی رای اکثریت مجلس خبرگان را آورد.
 
ما دانشجویان شورای سیاسی دفتر جامعه اسلامی دانشگاه گلستان با محکوم کردن رفتارهای اخیر دولت آل سعود به خصوص اعدام بی شرمانه شیخ نمر و چند تن از یارانش، انتظار برخوردی قاطع از دولت محترم داریم تا به عنوان نماینده‌ی ملتی انقلابی و بصیر روح واقعی انقلاب را نشان دهد و در دفاع از ارزش‌های والای انسانی گام بردارد.
 
و همانطور که خداوند می‌فرمایند همواره پیروزی با مومنین است چه بسا که گروهی اندک باشند.
 
والسلام
 
 
 
شورای سیاسی دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان
ارسال نظرات