با حضور علماءشیعه وسنی در سیستان وبلوچستان برگزارشد:

بر گزاری همایش استانی جایگاه اهل بیت (ع) در منابع اهل سنت

با حضور بیش از 150نفر از علماء،روحانیون وطلاب بسیجی شیعه وسنی همایش استانی جایگاه اهل بیت (ع) در منابع اهل سنت در مرکز آموزشی شهید الی در شهرستان زاهدان با همت سازمان بسیج طلاب وروحانیون سپاه سلمان برگزارشد
کد خبر: ۸۶۱۹۰۳۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج : آیت الله عباسعلی سلیمانی در همایش استانی جایگاه اهل بیت (ع) در منابع اهل سنت  که با حضور علماء شیعه وسنی با همت سازمان بسیج طلاب وروحانیون سپاه سلمان در مرکز شهید عالی شهرستان زاهدان بر گزار شد با اشاره به این مطلب که وحدت وانسجام ملی امت اسلامی باید در الویت باشدافزود: متاسفانه دشمنان سعی کرده اند در چند ساله اخیر ذهنیت بدی نسبت به مذاهب اسلامی در بین مسلمانان  ایجاد کنند که باید با تلاش این ذهنیت های بد را از بین ببریم.
وی بیان کرد: در بسیاری از کتب اهل سنت در مورد اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی (ع) مطالب گوناگونی آمده است که در ایام حکومت خلفاء هیچ مشکلی در بین آن حضرت وخلفاء وجود نداشته است وخلفا نیز در مکانهای مختلفی در رابطه با حضرت علی (ع) سخن بر زبان آورده اند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی که عامل مهم استقلال کشور است تصریح کرد: اگر علماء شیعه وسنی بحث اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهند به منزله اطاعت کامل از فرامین مقام معظم رهبری بوده ومهم ترین رسالت علما در جامعه امروزی ترویج این مهم می باشد.
آیت الله سلیمانی با تاکید بر این مطلب که هیچ کس نمی تواند حب اهل بیت (ع) را منکر شوداظهار داشت: مسلمانان اعتقادات ویژه ای به اهل بیت عصمت وطهارت دارند ودر برخی موارد از ائمه (ع)نیز الگو پذیری هم دارند.

مولوی نظیر احمد سلامی نیز  گفت:در بسیاری از کتب اهل سنت (ع) در رابطه با اهل بیت مطالب وروایات مختلفی وجود دارد وهیچ کس نمی تواند بگوید که مذهب اهل سنت اهل بیت (ع) را قبول ندارد.
وی افزود: در هر روستا ویا هر خانواده ای از اهل سنت مشاهده می کنید که اسامی والقاب اهل بیت (ع)را برای فر زندان خود بر گزیده اند که این خود گواه علاقه ومحبت شدید اهل سنت به ائمه و معصومین(ع)است.
وی بیان کرد: متاسفانه دشمنان سعی بر ایجاد اختلاف وتفرقه افکنی بین مذاهب اسلامی دارند وبا ایجاد ذهنیت های منفی در بین اهل سنت واهل تشیع می خواهند به اهداف شوم خود دست یابند که رسالت علماءاست با بصیرت وهوشیاری با پیروی از منویات مقام معظ رهبری در برابر تهدیدات ونقشه های شوم دشمنان ایستادگی ومقابله کنند تا به اسلام وارزشها واعتقادات ما خدشه ای وارد نکنند.
مولوی سلامی تصریح کرد: باید واقعیات توسط علماء برای مردم به طور کامل وشفاف بیان شود تا همه بدانند که مذهب اسلام چه برداشتی از همدیگر دارند وذهنیت های منفی بین برادران شیعه وسنی وجود نداشته ووجود نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: عترت واهل بیت در قرآن وآیات وروایات مختلفی آمده ودر برخی از کتب نیز به جای کلمه عترت از کلمه سنت استفاده شده که واقعیت است که سنت از عترت جدا نیست وعترت نیز احیاء کننده سنت یامبر اکرم (ص) می باشد.

هچنین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان هم افزود:نتیجه تفرقه اختلاف است ودرراستای  مقابله با تهدیدات دشمنان باید ایستادگی کرد
وی بیان کرد: تمامی علماء شیعه وسنی باید برای حفظ وحدت تلاش کنند واز ایجاد تفرقه واختلاف در بین امت مسلمان جلوگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین برهان باقری با اشاره به این مطلب که در مناسک حج همه مسلمانان از هر فرقه وگوهی لبیک می گویند وشیعه وسنی بودن برای آنها مفهومی ندارد باید در جامعه امروزی نیز حضور برادران وواهران شیعه وسنی این گونه باشد تصریح کرد: مسلمانان باید در هر شرایطی ندای وحدت سر دهند وبا انسجام ملی،وحدت وهمدلی در برابر دشمنان پیروز میدانهای نبرد باشند

گفتنی است در پایان بیانیه پایان همایش ودعای وحدت قرائت شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار