دولت باید تصمیم جدی اتخاذ و درخصوص دیپلماتیک اقدام موثری انجام دهد و انفعال وضعف نشان ندهد و نهایتا با شدت با این قضیه برخورد و آن را پیگیری کند.
کد خبر: ۸۶۱۹۰۵۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
حسین آذین عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با حمله عربستان به سفارت ایران در یمن گفت: این اقدام اوج خباثت و دشمنی و کینه اعمال عربستان را نسبت به ایران نشان می دهد.

آذین با اشاره به حادثه سفارت عربستان در ایران و عدم تایید این اقدام  بیان کرد: بعضا هم ممکن است عاملان این قضیه، نیروهای نفوذی باشند؛ اما دولت باید این قضیه را کنترل می کرد تا همچین اتفاقی رخ نمی داد.

وی ادامه داد: خشم مردم در این ماجرا به انفعال دولت برمی گردد؛ انفعال دولت درقضیه مربوط به حادثه دونوجوان در فرودگاه جده و حادثه مکه و منا موجب نفرت بیشتر مردم نسبت به رژیم آل سعود شده است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به دشمنی و خباثت عربستان از ابتدای انقلاب تا کنون عنوان کرد: اسناد لانه جاسوسی نشان می دهد که درشروع انقلاب اسلامی، عربستان با این تفکر که انقلاب اسلامی ممکن است به آنجا هم تسری پیداکند، همکاری خود با امریکا را قوت بخشیده است.

آذین در توضیح بیشتر افزود: درقضایای منطقه نیز ازجمله جنگ سی و سه روزه، حمله به سوریه، عراق، بحرین و یمن؛ عربستان با کمک های مالی،اطلاعاتی و تسلیحاتی نیز به این صورت عمل کرد اما در همه این میدانها شکست خورد و به منظور رهایی از فشار این شکستهای پی در پی اقدام به جنایت دیگری کرد و به بهانه حمله به سفارت عربستان در ایران روابط دیپلماتیک خود را قطع و بر دیگر کشورها فشار آورد تا با ایران روابط خود را قطع کنند.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود تاکید کرد: در این راستا دولت باید تصمیم جدی اتخاذ کند و درخصوص دیپلماتیک اقدام موثری انجام دهد و انفعال و ضعف نشان ندهد و نهایتا با شدت با این قضیه برخورد و آن را پیگیری کند؛ چرا که این حقوق قاطبه مسلمانان است و برخلاف نظر دشمنان، ایران به عنوان جلودار مبارزه با تروریسم است و نباید با ضعف برخورد کند.

آذین یادآور شد: دولت همان ابتدای کار، سیاست خود را مبتنی بر تنش زدایی قرار داده  که این تفسیر و تعبیر درستی نیست، چراکه ما با دنیا تنشی نداریم که بخواهیم تنش زدایی کنیم و خیلی از کشورهای نظام سلطه و همکار با غرب و نظام سلطه  که دشمن ایران هستند به خاطر این افکار و اعتقادات نظام جمهوری اسلامی با ما تنش دارند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: سیاستمداران امروز این کشورها گرگ صفت هستند و به گرگ نمی شود لبخند زد و باید به او حمله کرد، اصول سیاسی  نیز به ما می گوید که باید در خصوص این اقدام عربستان که با چراغ سبز امریکا این جنایات را انجام می دهد باید با قاطعیت برخورد کرد.
ارسال نظرات