دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق تبلیغات در انتخابات برای هیچ کاندیدایی را ندارند،گفت: رسانه‌های نهادها و ادارت دولتی در البرز حق تبلیغ در انتخابات را ندارند.
کد خبر: ۸۶۱۹۰۵۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان البرز، حاجی رضا شاکرمی اظهار داشت:بخشنامه‌ای به روسای ادارات دولتی و نهادهای عمومی استان در آستانه آغاز فرآیند اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ارسال شده است.

وی افزود: در این نامه متذکر شده‌ام که روسای ادارات دولتی و نهادهای عمومی با توجه به ماده 59 قانون انتخابات مجلس و ماده 25 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری هشدارهای لازم را به پرسنل و ادارات تابعه خود بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز بیان کرد: بر اساس قانون استفاده از وسایل و امکانات ادارات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند برای تبلیغ له نامزدها یا علیه آن‌ها به هر نحو ممنوع است و مرتکب یا مرتکبان بر اساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی مجازات می‌شوند.

وی متذکر شد: نشریات و رسانه‌های متعلق به ادارات دولتی و نهادهای عمومی حق تبلیغ برای نامزدها حتی در قالب درج آگهی را ندارند و در صورت تخطی بر اساس ماده 81 قانون انتخابات به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند.

شاه‌کرمی تاکید کرد: نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه با بالاترین مقام استانی اداره یا نهاد مربوطه است و متخلف در هر جایگاه و رتبه‌ای باشد تحت تعقیب قرار می‌گیرد.


ارسال نظرات