مدیر کل دادگستری استان لرستان گفت: 90 درصد زندانیان تقیدی به عبادت ندارند.
کد خبر: ۸۶۱۹۰۶۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، بدری در مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز در استان لرستان که توسط ستاد اقامه نماز استان در محل استانداری برگزار شد، گفت: 90 درصد زندانیان ما مسلمانانی هستند که تقیدی به عبادت ندارند و البته 10 درصد مابقی به دلایل مالی به زندان رفته اند.

وی افزود: امروز یکی از نیازمندی های ضروری کشورهای در حال توسعه برای گذار از این مرحله این است که سلامت اجتماعی در این کشورها ایجاد شود تا توسعه محقق شود و با این حال یکی از راههای ایجاد سلامت اجتماعی این است که به بعد تقویت معنویت در این جوامع توجه شود.

مدیر کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در سال 13 میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می شود گفت: دستگاهها و نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند که حضور جوانان در مساجد پررنگ تر شود؛ چون با اشکال سنتی نمی توانیم جوانان را که امروز با ابزار رسانه ای مختلف روبرو هستند به مساجد هدایت کنیم.

بدری با بیان اینکه در مناطقی که اعتقادت مذهبی بیشتر بوده و رفاه و معیشت مردم نیز در وضعیت بهتری بوده و همچنین در مناطقی که دیانت مردم در آننا ضعیف تر بوده ولی مردم در رفاه بودند آمار جرم و جنایت کمتر بوده است ادامه داد: نباید دایره دینداری را محدود کنیم و با سخت گیری های بیش از حد موجب گریزان شدن جوانان از دین شویم.


ارسال نظرات