واکنش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به حاشیه های اخلاقی و فرهنگی ورزش:
داود آذرنوش در واکنش به حاشیه های اخلاقی و فرهنگی ورزش کشور معتقد است که اصلاح وضعيت اخلاقي ورزش باید از مديران آغاز شود.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۲۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت:ريشه‌يابي رفتار ناشايست و بي‌اخلاقي‌هايي كه اين روزها در حوزه ورزش كشور مشاهده مي‌شود، مي‌تواند نقش زيادي در سالم‌سازي فضاي ورزش از لحاظ اخلاقي و فرهنگي داشته باشد. هر چند وقتي يك كار غيراخلاقي از سوي يك ورزشكار صورت مي‌گيرد، نگاه‌ها به سمت او بر مي‌گردد، اما نقش مديران ورزش كشور را در شرايطي كه امروز ورزش به آن دچار شده نبايد ناديده گرفت.

آذرنوش اظهار داشت:در صورتي كه مديران يك سيستم از لحاظ اخلاقي و معنوي در جايگاه خوبي باشند و نظارت‌هاي مستمري در كنترل و نظارت روي رفتارهاي ورزشكاران داشته باشند، قطعاً آسيب‌هايي كه اين روزها در ورزش مشاهده مي‌شود، كاهش پيدا مي‌كند. 

وی خاطر نشان کرد:در رشته‌هاي ورزشي كه مديران آن به اخلاق اهميت مي‌دهند، معضلات اخلاقي كمتر ديده مي‌شود و بي‌حاشيه به كارشان ادامه مي‌دهند، اما در مقابل هم فدراسيون‌ها و بخش‌هايي هستند كه مسائل اخلاقي و معنوي برايشان اهميتي ندارد و همين سبب مي‌شود كه بي‌اخلاقي‌ها در ورزش‌هايي كه تحت هدايت اينگونه مديران هستند، بيشتر باشد. به همين خاطر بديهي است كه براي تغيير اين وضعيت بايد گرايش به سمت مديراني باشد كه ارزش‌هاي اخلاقي را قبول داشته باشند. 

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران تاکید کرد:حضور چنين مديراني باعث مي‌شود كه با كنترل‌ها، نظارت‌ها و همچنين آموزش‌هايي كه به بازيكنان داده مي‌شود، اين ورزشكار در رفتارهايي كه انجام مي‌دهد، ملاحظه موقعيتي را كه دارد، داشته باشد و فعاليتي انجام ندهد كه سبب ايجاد حاشيه شود. 

آذرنوش در پایان گفت:البته آموزش و تربيت ورزشكاران بايد از رده‌هاي پايه آغاز شود و آموزش آنها زير نظر مديران و مربيان اخلاقمدار مي‌تواند از گرايش آنها به آسيب‌هاي اخلاقي كه در آينده مي‌تواند متوجه آنها شود، جلوگيري كند.
ارسال نظرات