مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران از اختصاص و جذب 6 میلیارد تومان برای کارآفرینی بانوان مازندرانی طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از مهم‎ترین دغدغه‎های ما در حوزه بانوان، توانمندی این قشر از جامعه است.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۶۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مریم جمشیدی پیش از در جلسه شورای اداری بهشهر با بیان اینکه باید از جایگاه و نگاه کلیشهای به بانوان خارج شویم و به اولویت‌بندی در حوزه بانوان و خانواده بپردازیم، افزود: ما به توسعه پایدار دست پیدا نمی‌کنیم، مگر اینکه به حوزه زنان و خانواده بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت تحکیم خانواده و ضرورت استفاده از توانمندیهای بانوان، افزود: از مدیران و مسئولان بهشهر میخواهم که حساسیت بیشتری در حوزه بانوان و تحکیم خانواده داشته باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه از بهمن‌ماه 92 تاکنون کمیتههای آموزشی برگزار شد، گفت: کارگاههای مختلف آموزشی تحکیم زندگی، تکنولوژی نوین و رابطه فرزندان با خانواده در شهرها و روستاهای مختلف مازندران برگزار شده است.

عضو شورای اداری مازندران بیان کرد: هفته گذشته نیز با تشکل‌های مردم‌نهاد در استان گلستان نشستی داشتیم و با اینکه مازندران میزبان نبود، اما توانستیم چهار تشکل فعال از این استان را در همایش داشته باشیم، لذا با شناسایی و استفاده از ظرفیت چنین تشکل‌هایی و سپردن کارها به‌دست توانمند آنها، میتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زنان باشیم.

جمشیدی با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار مشکلات اقتصادی دارند و یکی از مواردی که مورد توجه قرار دادهایم بحث زنان کارآفرین است، افزود: زنان باشرافت و عزت‌مند قهرمانان ما در این عصر و دوره هستند که از کیان خانواده دفاع میکنند، لذا باید پیگیری مسائل آنها باشیم.

وی ادامه داد: با همکاری صندوق کارآفرینی امید مازندران، طی دو سال گذشته توانستیم 6 میلیارد تومان در بخش اشتغال و کارآفرینی زنان اعتبار جذب کنیم، از امور بانوان فرمانداریهای مازندران خواستیم تا بانوان دارای شرایط کارآفرینی شهرستان خود را به ما معرفی کنند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان با اشاره به ضعیف بودن بخش ورزش بانوان در مازندران با وجود استعدادها و ظرفیتهای موجود، گفت: کمبودهایی را نیز در بهشهر داریم، نباید نگاه ما جنسیتی باشد، مرد و زن هر کدام توان‌مندی‌هایی دارند که باید دیده شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها