خبرهای داغ:
در آیین گرامیداشت عملیات مطلع الفجر بیش از سه هزار نفر از بسیجیان و ایثارگران روز یکشنبه با صعود به ارتفاعات چغالوند و منطقه عملیاتی آوزین گیلانغرب یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را زنده نگاه داشتند.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۸۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: تقدیم 750 شهید گرانقدر و تشکیل یک تیپ مستقل از شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم این منطقه در برابر دشمنان است.
عملیات بزرگ مطلع الفجر در 20 دیماه سال 60 در منطقه عملیاتی غرب کشور اجرا شد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین الله کرم از فرماندهان دفاع مقدس افزود: برکت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست.
وی اظهار داشت: مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس تنها مقاومت محلی نبود بلکه دفاع از حاکمیت و کیان اسلامی و مقابله و ایستادگی آنان تا سرحد جان در برابر دنیای استکبار بود.
وی اجرای 50 عملیات چریکی و سه عملیات اصلی در منطقه عمومی گیلانغرب با ایستادگی و مبارزه جوانان این خطه را عاملی تاثیرگذار در پیروزی عملیات مطلع الفجر ذکر کرد و گفت: اهمیت عملیات مطلع الفجر بعنوان بزرگترین عملیات غرب کشور در واقع تثبیت عملیات چزابه و پایه گذار عملیات فتح المبین بود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با تبیین مراحل مختلف دکترین نظامی و مقاومت مردم گیلانغرب در ممانعت از موفقیت دشمن در این منطقه اضافه کرد: طراحی عملیات چغالوند یکی از بی نظیرترین و پیچیده ترین عملیات های نظامی بود که توسط فرمانده دلاور این خطه سردار شهید صفر خوشروان صورت گرفت.
سرتیپ پاسدار الله کرم اضافه کرد: رزمندگان اسلام با ایستادگی در برابر دشمن تا دندان مسلح صلابت، اقتدار وعظمت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.
عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ هشت سال دفاع مقدس در غرب کشور بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد.
در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از 30 کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و 30 روستا نیز در این مناطق نیز آزاد شد.
دو هزار و 150 کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی از تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.
ارسال نظرات