خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه اقتصادی بسیج سازندگی کرمانشاه خبر داد؛
مسئول قرارگاه اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه گفت: در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در دو مرحله ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به استان کرمانشاه تخصیص داده شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۹۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

سینا کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت تسهیلات برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اختصاص داده شد.

وی با برشمردن ۱۳ عرصه اقتصادی اقتصاد مقاومتی و میزان اعتبارات سال گذشته افزود: این عرصه ها شامل زنبورداری با ۲ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان، صنایع دستی و قالی بافی با ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان، دام سبک و سنگین با اعتبار یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان و پرورش قارچ با ۶۴۷ میلیون تومان می باشد.

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه ادامه داد: همچنین درعرصه پرورش مرغ بومی با یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان و در سایر ماکیان «پرورش پرنده های چون بلدرچین، کبک، مرغ و...» نیز ۴۹۸ میلیون تومان و همچنین مابقی در زمینه پرورش آبزیان و محصولات گوناگون، اعتبارات مورد نیاز تعلق گرفته است.

کریمی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ در ۲ مرحله اعتبارات مورد نیاز از سازمان بسیج سازندگی کشور به استان تخصیص داده شد، گفت: در مجموع ۲۱ میلیارد تومان از ابتدای امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد که ۱۴ میلیارد آن در مهرماه امسال جذب و مورد استفاده قرار گرفت.

مسئول قرارگاه اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه گفت: همچنین ۷ میلیارد دیگر نیز در مرحله دوم امسال تخصیص داده شد تا در ۱۵ واحد شامل ۱۴ بخش از شهرستان و بخش استان به فراخور ظرفیت و پتانسیل های موجود در راستای تولید و خلاقیت اقتصاد مقاومتی بهینه استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بسیجیان استان تا به امروز از ۲۱ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد جذب و محقق شد که در سال۹۴ در بخش اقتصاد مقاومتی با ۱۶ درصد سود بانکی و در صنایع تبدیلی با ۱۸ درصد سود کم بهره و آسان به متقاضیان کارآفرین تعلق گیرد.

کریمی یادآور شد: امسال در ۱۱عرصه های اقتصاد مقاومتی به ترتیب شامل پرورش زنبور عسل، دام سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی، ماکیان، تولید قارچ خوراکی، اصلاح و احیای باغات، تولید گیاهان دارویی، پرورش آبزیان، پرورش شترمرغ، تولید کود زیستی، تولید علوفه های هیدروکینگ شرایط تخصیص اعتبارات و افزایش تولیدات داخلی اتخاذ گشته است.

بهره‌مندی بیش از ۷۰۰ نفر از تسهیلات اقتصاد مقاومتی

این مسئول با اشاره به ۱۲ عرصه فعالیت صنایع تبدیلی در حمایت از تولیدات کارآفرینان ابراز داشت: این عرصه ها شامل ریسندگی و بافندگی، پودرکن اقلام گیاهی، صنایع بسته بندی، روغن گیری، تولیدات ترشیجات و شوریجات، خشک بارها، تولیدات مربا و شربت، رب و عصاره‌ها، اسانس گیری، فرآورده‌های لبنیاتی، تبدیل ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور و نیز گوهر تراشی می باشد.

کریمی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی ۷۵۹ نفر از ابتدای امسال از تسهیلات موجود بهره مند شده اند، افزود: در این راستا ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیات کارآفرین جهت افزایش تولیدات داخلی حمایت های ضروری به عمل آمده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۴ میلیارد تومان در عرصه صنایع تبدیلی به ۴۹۴ نفر از متقاضیان تولید کننده و فعال اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولیدات داخلی و حمایت از آنها با تسهیلات لازم تخصیص داده شد.

مسئول قرارگاه اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه افزود: در مجموع با احتساب نیمه دوم امسال از ۲۱ میلیاد تومان اعتبارات تخصیص داده شد تابه امروز ۱۶ میلیارد تومان جذب شد و متقاضیان از وام و تسهیلات مورد نیاز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات داخلی در استان بهره مند شده اند.

کریمی ابراز داشت: به ازاء هر یک از کارآفرینان عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بیش از یک هزار و ۲۵۰ کارگاه و پایگاه تولیدی در راستای ایجاد اشتغال مولد احداث گردیده است.

وی افزود: جهت حمایت بیشتر تا پایان سال مابقی اعتبارات جذب کارآفرینی و توسعه عرصه اقتصادی در استان خواهد شد و در این خصوص برای متقاضیان تشکیل پرونده انجام و منتظر واریز بانکی و اخذ تسهیلات و شروع به فعالیت با توجه به زمینه های استعداد و علاقمندی در رشته تولیدی مورد نظر می‌باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات باید مدرک تحصیلی مرتبط را داشته باشند، گفت: همچنین کارآفرینان باید آموزش های لازم را دیده باشند و از گواهی مهارت برای شروع به فعالیت برخوردار باشند.

مسئول قرارگاه اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه خاطر نشان کرد: در راستای کارگروه‌های آموزشی و اعطا مدارک و گواهی مورد نیاز با مشارکت سازمان صنعت معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و... تفاهم نامه هایی منعقد گشته است.

وی گفت: متقاضیان فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌توانند در سامانه سایت شرکت نگار نصر ثبت نام و کد رهگیری با مدارک مورد نیاز از جمله گواهی بسیج و سایر مدارک مرتبط با تولید و کارآفرینی به نواحی بسیج مقاومت در سراسر شهرستان و استان مراجعه کنند و به سهولت از تسهیلات بانکی مورد نیاز بهره مند شود.

کریمی استقبال از طرح اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام رهبری را مفید و سازنده ارزیابی کرد و اظهار داشت: هر فرد می تواند در پیشبرد توانمندی تولیدات داخلی از سقف ۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان از تسهیلات بهره مند شود تا بتواند درعرصه های متعدد تولیدی سهمی داشته و کارآفرین اقتصاد مقاومتی محسوب شود.

ارسال نظرات