مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های طر خود اتکایی برنج، گفت: طرح‌خوداتکایی برنج برای جلوگیری از بحران آب در مازندران اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۹۲۲۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دلاور حیدرپور در جلسه اقتصاد مقاومتی در ساختمان استانداری مازندران، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با ابلاغ رهبر معظم انقلاب در دستور کار فعالیت‌های دولت قرار گرفت که این طرح به صورت جدی در دولت تدبیر و امید در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: برای ارتقای جایگاه کشاورزی استان باید وضعیت موجود را شناسایی و نقطه قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به اجرای طرح خود اتکایی برنج در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح به عنوان چارچوب اقتصاد مقاومتی می‌توانیم اقتصاد فعال و پویا در زمینه کشاورزی داشته باشیم.

حیدرپور با بیان اینکه کشاورزی از مولفه‌هایبودهکه با توجه به ظرفیت داخلی به ایجاد امنیت غذایی در کشور تاکید دارد، افزود: 2/3 دهم اراضی زیر کشت کشور در استان مازندران بوده و همچنین 7/6 دهم تولید کشاورزی کشور در این استان است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم وضعیت موجود چالش‌ها و راهکارها و اهداف کمی برنامه در سیاست های مرتبط با آن تصویب شده که باید به درستی اجرایی شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 هزار هکتار اراضی برنج در استان وجود دارد، گفت:  با اجرایی طرح خود اتکای برنج این میزان به 550 هکتار می رسد که این مسئله از بحران آب در اراضی شالیزاری استان جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح خوداتکایی برنج میزان سطح کشت ارقام پرمحصول از 139 هزار هکتار به 255 هزار هکتار افزایش می‌یابد، افزود: سیاست های اجرایی این طرح ارتقای بهره وری، حمایت از افزایش تولید، اصلاح نظام بازار، حمایت از تشکل‌ها و بازار و دولتی بودن نرخ محصولات کشاورزی می‌باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها