مديركل حمل ونقل وپايانه‌های استان چهارمحال و بختیاری؛ مشکل عمده حمل ونقل برون‌شهری مسافری را فرسودگی ناوگان مینی‌بوسی دانست.
کد خبر: ۸۶۱۹۲۵۷
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال و بختياری؛ منوچهرسلمان‌زاده در ديدار شهردار ،اعضای شورای اسلامی و نمايندگان رانندگان شهرستان بن با بررسی مشكلات ناوگان حمل ونقل برون‌شهری اين شهرستان اظهار کرد: مشکل عمده استان و شهرستان بن در بخش حمل ونقل مسافر، فرسودگی و سن بالای 26 سال ناوگان مينی‌بوس است كه اين امر موجب افزايش مصرف سوخت، هزينه‌های جانبی و مخاطرات جاده‌ای می‌شود.

وی، تصريح كرد: به علت فرسودگی ناوگان مينی‌بوسی شاهد كاهش 10 درصدی حمل ونقل مسافر با اين ناوگان بوده‌ايم ولی آمارها افزايش 32 درصدی تردد جاده‌ای را نشان می‌دهد كه اين امر بيانگر استفاده مردم از ساير مدهای حمل ونقلی می‌باشد.

مديركل حمل ونقل و پايانه‌های استان با تاكيد بر اهميت توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی مسافربری گفت: در حال حاضر امكان اعطای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی مسافری فراهم شده است و میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفكیك نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است كه متقاضیان می‌توانند ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود را در مراكز اسقاط معین، از رده خارج كنند.

سلمان زاده خاطرنشان كرد: در اين طرح تمرکز بیشتر نوسازی ناوگان مسافری است و سقف وام معادل 70 درصد قیمت از 20ميليون تومان تا 95 ميليون تومان برای سواری كرايه، 70 درصد تا سقف 80 ميليون تومان برای انواع ون ، 70 درصد تا سقف 120 ميليون تومان برای مینی‌بوس و ميدل باس با كارمزد 6 درصد فراهم می‌باشد.

ارسال نظرات