اینکه دو سال و اندی از دولت گذشته و باز هم شاهد آلودگی های شدید در شهرها هستیم دو نتیجه بیشتر ندارد. یا جان مردم برای دولتمردان روحانی بی‌اهمیت است و یا دولت هیچ راه‌حلی برای رفع آلودگی ندارد.
کد خبر: ۸۶۱۹۲۷۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، وزش باد و بارش باران در هفته گذشته، وضعیت کلانشهرهای کشور را دست کم برای چند روز از شر آلودگی کشنده هوا نجات داده است اما این موضوع از بی تدبیری دولت نمی کاهد.

وزش باد و باران چنان تاثیری بر کلانشهرهای کشور گذاشت که شهری مانند تهران حتی وضعیت هوای "پاک” را نیز به خود دید هرچند در مواردی دوباره به وضعیت "ناسال برای گروه های حساس” رسید.

در این میان البته برخی کلانشهرها همچنان روزهای آلوده را به خود دیدند اما همین حد از اثرگذاری باد و باران بر کیفیت هوا را هم مطابق انتظار، سازمان هواشناسی پیش بینی نکرده بود و البته سازمان حفاظت محیط زیست هم صرفا دست به دعا برداشته بود تا مگر باد به داد آنها برسد.

سخن از بی تدبیری دولت روحانی در حوزه محیط زیست زیاد گفته شده و این شاید به دلیل پرمدعا بودن این دولت در این حوزه بود که با مدد چند وزیر و یک خانم رییس، دو سال و اندی است تمام مشکلات کشور را در یک ادعای اثبات نشده مبنی بر ناپاک بودن بنزین های تولیدشده توسط دولت قبل خلاصه کرده بود.

گذشته از این ماجرا، اینکه دو سال و اندی از دولت گذشته و باز هم شاهد آلودگی های شدید در شهرهای کشور هستیم و حتی دامنه این آلودگی دست کم از حیث درگیر شدن تعداد بیشتری از شهرها بسیار گسترده تر از گذشته شده؛ دو نتیجه بیشتر ندارد. یا جان مردم برای دولتمردان روحانی بی اهمیت است که البته مسلما آنها خود را از چنین موضوعی مبرا می دانند و یا دولت هیچ راه حل مشخصی برای رفع آلودگی ندارد.

نتیجه این دو حالت نیز فرق چندانی با هم ندارد؛ اینکه دولت دو سال و اندی صرفا مسئولان سابق را متهم کرده و آلودگی هوا در زمان زمامداری خود را "طبیعی” و اجتناب ناپذیر دانسته، عذری بدتر از گناه است و تاثیری در صورت مسئله که همان بی تدبیری دولت است ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها