جهاد کشاورزی استان اردبیل با صدور اطلاعیه ای از صادرکنندگان محصول سیب زمینی از این استان و آستارا به آذربایجان جهت ارائه مدارک برای دریافت یارانه سیب زمینی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۹۳۴۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، میر جمال الدین پور پیغمبر گفت: با توجه به اهمیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی، یارانه صادراتی برای محصول سیب زمینی پرداخت می شود.

وی گفت: بر اساس حمایت های وزارت جهاد کشاورزی و هماهنگی ایجاد شده بین مسئولان استانی با کشور جمهوری آذربایجان زمینه صادرات این محصول در سالهای اخیر فراهم شد، طوری که صادر کنندگانی که از نوزدهم بهمن ماه سال 93 تا آخر آذرماه سال 94 از طریق مبادی رسمی اقدام به صادرات این محصول کرده اند می توانند نسبت به تشکیل پرونده و دریافت یارانه صادراتی اقدام کنند.

این مسئول افزود: فقط صادرکنندگانی که کارت بازرگانی آنان از این استان صادر گردیده صرفنظر از این که در چه گمرکی صادرات داشته اند می توانند در این استان مدارک خود را ارائه دهند.

پور پیغمبر اضافه کرد: به ازای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی مبلغ 1500 ریال یارانه به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد و اولویت پرداخت با تقدم زمانی صدور پروانه صادرات خواهد بود.

وی ادامه داد: به همین منظور مدارک این دسته از صادر کنندگان در کمیته ای به دبیری مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد استان بررسی خواهد شد و پس از تائید اصالت مدارک حائزین شرایط به دفتر توسعه صادرات برای پرداخت یارانه معرفی خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد: پرداخت یارانه صادراتی بتواند قسمتی از مشکلات مالی صادر کنندگان را برطرف کرده و انگیزه کافی برای مشارکت بیشتر در بازاریابی خارجی و صادرات و کمک به تنظیم بازار این محصول اثرگزار شود.

این مسئول در پایان گفت: برآورد می شود بیش از 100 هزار تن سیب زمینی در این محدوده زمانی که از گمرکات بیله سوار و آستارا صورت گرفته، مشمول دریافت یارانه سیب زمینی شود.

ارسال نظرات