رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه به لطف خدا مشارکت کاندیدا‌ها از حوزه سلامت در انتخابات خوب بوده است، گفت: بسیج پزشکی ورود رسمی لیستی و مصداقی در عرصه انتخابات نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۱۹۳۸۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رئیس‌زاده، درباره ارائه خدمات سازمان بسیج جامعه پزشکی در کشور گفت: ۴۰۰ کانون فعال در سراسر کشور داریم با ۱۲۰ هزار عضو در بسیج جامعه پزشکی که در حوزه سلامت کشور پراکنده و به ارائه خدمت می‌پردازند.

رئیس جامعه پزشکی کشور افزود: این ظرفیت پتانسیل خوبی است که متولیان وزارت بهداشت با زمینه‌سازی مناسب می‌توانند از این پتانسیل در جهت تحول اساسی در حوزه سلامت به‌کار گیرند.

وی افزود: اولویت و معضل در حوزه سلامت باید در ابتدا خوب تشخیص داده‌ شده و راه‌ حل آن معضل شناسایی و در قالب یک بسته به جامعه پزشکی برای حل آن ارائه شود و در این راستا باید از پتانسیل عظیم بسیج پزشکی استفاده کرد.

از پتانسیل بسیج پزشکی به‌ صورت کامل استفاده‌ نشده است
رئیس‌زاده، با بیان اینکه تاکنون از پتانسیل بسیج پزشکی به‌ صورت کامل استفاده‌ نشده است، افزود: قطعاً جامعه بسیج پزشکی کانون‌ها و اعضای آن‌یک ظرفیت بزرگی است که متأسفانه از این ظرفیت به‌طورجدی برای حل معضلات اساسی حوزه سلامت استفاده‌نشده است.

آمادگی ۶ هزار عضو بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با بلایای طبیعی
رئیس جامعه بسیج پزشکی پیرامون فعالیت بسیج پزشکی در سال جاری گفت: در غالب بیمارستان‌های صحرایی این خدمت‌رسانی به‌صورت مردم یاری انجام می‌پذیرد و تیم‌های تخصصی و تیم‌های بهداشتی درمانی و تیم‌های اضطراری از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیون نفر خدمت رایگان پزشکی در مناطق محروم، صعب‌العبور و مرزی ارائه داده است و تلاش می‌کنیم این خدمات از جبهه درمانی بیشتر به سمت جبهه‌های بهداشتی و آموزش‌های بهداشتی، چادرهای سلامت، غربالگری و آموزش تغذیه شیب پیدا کند.

وی افزود: در حوادث و بلایا کارهای اساسی زیادی صورت گرفته، ۶۰۰۰ تیم اضطراری آماده در کشور داریم که در مواقع بحران‌ها و بلایا، آمادگی ارائه خدمت در داخل و خارج از کشور رادارند.

رئیس‌زاده افزود: در خارج از کشور در حوزه جبهه مقاومت و حوزه کشورهای محروم آسیا و آفریقا تیم‌های تخصصی خوبی را اعزام نموده‌ایم و در طی ۵ سال گذشته ۱۱ میلیون نفر خدمات رایگان در حوزه بهداشت و در داخل و خارج از کشور انجام‌شده است و باید از پتانسیل اعضای حوزه سلامت در زیر چ‌تر بسیج نزدیک به ۳۶ تیم به کشورهای آفریقایی و آسیایی اعزام کرده‌ایم.

وی افزود: به کشورهایی نظیر سوریه، یمن و رزمندگان جبهه مقاومت که نیاز به خدمت‌رسانی و بسیاری از زیرساخت‌های آن‌ها تخریب‌شده و خیلی پزشکان و کادرهای درمانی آنان مهاجرت کرده‌اند کمک می‌نماییم چون معتقد هستیم مسلمانان چه شیعه چه سنی نیاز به خدمت دارند و در طی ۴ سال قبل بسیاری از نیازمندی‌های آن‌ها را جبران کرده‌ایم و در حال حاضر رزمندگان جبهه مقاومت هم نیاز به بحث احیا و بهداری رزم دارند و بسیج جامعه پزشکی و اعضای حوزه سلامت به کشور بحمدالله وظیفه خود را در این خصوص به‌خوبی انجام داده‌اند.

رئیس‌زاده افزود: در حوزه فرهنگی عمده کار‌ها حفظ روحیه ایثار و جهاد و شهادت‌طلبی و ازخودگذشتگی و اخلاق پزشکی وزنده نگه‌داشتن شهدای جامعه پزشکی است. شهدای جامعه پزشکی شهدای مظلومی هستند و تاکنون ۱۵ کتاب چاپ‌شده و خاطرات دفاع مقدس را گردآوری می‌کنیم و نرم‌افزار جامع بهداری رزم را آماده کرده‌ایم.

وی پیرامون گسترش بیمارستان‌های صحرایی افزود: تلاش ما این است که بیمارستان را به سمت بهداشت محور و پیشگیری ببریم و تلاش می‌کنیم در سال ۵۰ بیمارستان صحرایی برپا می‌نماییم وسعی داریم را ازنظر کیفی خدمات را ارتقا بخشیم در این راستا هرچه دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی بهتر شود در شبکه سلامت نیاز به بیمارستان صحرایی کمتر می‌شود.

رئیس جامعه بسیج پزشکی در خصوص فعالیت‌های بسیج پزشکی در استان سمنان افزود: در استان سمنان در حوزه بهداشت و پیشگیری فعالیت‌های خوبی در استان سمنان انجام گردیده و باید نیازهای بهداشتی و درمانی شناسایی شود و مناسب با آن نیاز برنامه‌ریزی شود.

ورود رسمی لیستی و مصداقی در عرصه انتخابات نخواهیم داشت
وی پیرامون انتخابات پیش رو گفت: دو بحث در انتخابات وجود دارد یکی مشارکت حداکثری که حضرت آقا بر آن تأکید دارند که حتی کسانی که نظام را قبول ندارند و امنیت کشور برایشان مهم است شرکت کنند و تلاش ما نیز در جامعه پزشکی و حوزه سلامت کشور مشارکت عالی است و دیگری انتخاب یک انتخاب صحیح باشد و بسیج پزشکی ورود رسمی لیستی و مصداقی در عرصه انتخابات نخواهد داشت.

رئیس‌زاده، افزود: به لطف خدا مشارکت کاندیدا‌ها از حوزه سلامت در انتخابات خوب بوده است و بر اساس آخرین لیست ۳۶۴ نفر از حوزه سلامت شامل پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران کاندیدا در شهرستان‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند و حضور افراد برجسته حوزه سلامت در مجلس حتماً نقطه امیدبخش خواهد بود که مشکلات حوزه سلامت بهتر حل شود و در دولت بهتر پشتیبانی شود.
ارسال نظرات