مدرس و حافظ کل قرآن کریم تاکید داشت: حفظ قرآن کریم در بین آحاد ملت بویژه نیروهای مسلح یکی از تاکیدات و خواسته‌های مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۶۱۹۴۱۷
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام هاشمی جواهری در جمع کارکنان سپاه ناحیه عمار با اشاره به روایات ائمه اطهار (ع) در باب فضایل حفظ قرآن کریم و همچنین مقام و منزلت حافظان قرآن کریم گفت: شخصی که توفیق حفظ قرآن کریم را پیدا کند صاحب نورانیت دل، خیر و برکت در دنیا و آخرت می شود.

وی ادامه داد: خداوند متعال برای حافظ قرآن کریم مقام شفاعت را در روز قیامت قرار داده است و چون او حامل این کتاب الهی است جسم او در قبر نخواهد پوسید.

وی همچنین به وضعیت حافظان قرآن کریم در ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: در قبل از انقلاب اندک افرادی بودند که توفیق حفظ قرآن کریم را داشتند اما امروز به برکت و نعمت جمهوری اسلامی  تعداد زیادی بویژه از جوانان و نوجوانان ما مشتاق به حفظ قرآن کریم شده اند و این نیست مگر به تاکیدات مقام معظم رهبری که ایشان بر این امر مهم اهتمام دارند.

هاشمی جواهری ابراز داشت: امروز حفظ قرآن کریم در بین آحاد ملت بویژه نیروهای مسلح یکی از تاکیدات و خواسته ها ی مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه به راه های حفظ قرآن کریم و اصول اولیه آن اشاره کرد و گفت: چنانچه شخصی مصمم به حفظ کلام الله مجید باشد می تواند با پشتکار و توسل به خداوند متعال و ائمه هدی (ع) آیات این صحیفه نورانی و این کتاب آسمانی را حداقل طی 3 سال بطور کامل حفظ کند.

یادآور می شود در این ناحیه تعداد 30 نفر از خواهران و برادران در دو کلاس مجزا مشغول حفظ قرآن کریم می باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها