انتظار می رود در این زمینه شهرداران اقدام کرده و با لایروبی رودخانه‌ها در کنار کاهش خطرات زیست‌محیطی آن از مخدوش شدن چهره شهر ممانعت کنند و همچنین ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان با همکاری پلیس با این گونه موارد برخورد کنند تا شاهد چنین امری در حاشیه شهرا نباشیم.
کد خبر: ۸۶۱۹۴۳۳
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، موسی کنعان‌پور در جلسه ستاد مدیریت پسماند استان اردبیل اظهار داشت: باید تلاش شود تا در زمینه مدیریت پسماند در سطح استان اردبیل اقدامات اساسی به کار گرفته شود تا بتوانیم در این حوزه از خطرات و تبعات منفی عدم مدیریت در این حوزه جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌های استان اردبیل گفت: در برخی از شهرهای استان رودخانه از وسط یا کنار شهر می‌گذرد که انباشت پسماند و زباله در حاشیه برخی از این رودخانه به چشم می‌خورد که باید اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از انباشت زباله در حاشیه رودخانه‌های شهری استان بیان کرد: این امر سبب به وجود آمدن بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی شده و سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کند.

کنعان‌پور تصریح کرد: در کنار این امر انباشت زباله در اطراف و بستر رودخانه‌ها سبب می‌شود تا شهرها چهره نامناسبی به خود بگیرند که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم محل مناسبی برای انباشت پسماند در شهرهای مختلف تعیین شده و از امر دفع پسماند در رودخانه‌ها جلوگیری شود.

وی با تاکید بر لایروبی و پاکسازی رودخانه‌های مشرف به شهرهای استان افزود: انتظار می رود در این زمینه شهرداران اقدام کرده و با لایروبی این رودخانه‌ها در کنار کاهش خطرات زیست‌محیطی آن از مخدوش شدن چهره شهر ممانعت کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل با اشاره به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود در این زمینه ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان با همکاری پلیس با این گونه موارد برخورد کنند تا شاهد چنین امری در حاشیه شهرا نباشیم.

ارسال نظرات