آیت الله علم الهدی:

انتخابات یک موقعیت قابل توجه برای اصحاب رسانه باشد

امام جمعه مشهد موقعیت شناسی را یک اصل مهم حرکتی برای رسانه دانست و گفت: انتخابات یک موقعیت قابل توجه برای اصحاب رسانه باشد.
کد خبر: ۸۶۱۹۵۲۴
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در مراسم سالروز بسیج رسانه در محل دفتر امام جمعه مشهد که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: در کنار رسالت اساسی سنگر رسانه، دین نباید بر زمین بیفتد و باید آرمان ها و اهداف این مسیر با جدیت دنبال شود.

وی بیان داشت: اصحاب رسانه باید در حوزه کاری و انجام رسالت، موقعیت خود را همچون یک رزمنده در میدان جنگ بدانند که ناگهان غافلگیر نشوند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: غافلگیری اصحاب رسانه به دو صورت انجام می‌شود، یکی از دست رفتن فرصت که در نشر یک خبر و اطلاع‌رسانی کار را با قدرت پیش ببرند و به نتیجه برسانند که اگر این فرصت از دست رفت، این موقعیت دوباره به دست نمی‌آید؛ بعد دوم غافلگیری این است که وضعیت آنان در انجام رسالت خود در بستر یک توطئه دشمن ندانسته واقع شود که به جای حرکت در راه توسعه دین و نظام، در قالب یک توطئه توسط دشمن، از تمام فرایند عملیات آنان دشمن بهره‌برداری کند.

وی با اشاره به اهمیت رسالت خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده اقتدار نظام و انقلاب در منطقه و در سطح بین الملل سهم خبرنگاران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر توجه به فرصت ها افزود: اگر به فرصت‌ها توجه داشتیم و به موقع اقدام می‌کردیم، شاید وضعیت ما در دنیا و برخوردهای جهانی با وضعیتی که الان داریم فرق می‌کرد؛ اگر فرصت‌شناس بودیم می‌توانستیم برنامه‌ریزی کنیم و ابتکار عمل در تبلیغات را به دست بگیریم اما متأسفانه ما غافلگیر شدیم، اگر از قبل این فکر را می‌کردیم دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آمد که با تبلیغات وسیع و حرکت‌های استکباری، امنیت سفارتخانه‌ها در کشور زیر سؤال رود.

وی موقعیت‌شناسی را یک اصل مهم حرکتی برای رسانه دانست و ابراز داشت: انتخابات یک موقعیت قابل توجه برای اصحاب رسانه باشد و باید به این مهم بطور کامل بپردازند و مراقب باشید رسانه شما عرصه تبلیغات فرد یا جریانی که به آمریکا دل بسته است، قرار نگیرد.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزود: مسئله شرکت حداکثری که مقام معظم رهبری دستور می‌دهند، تنها یک مسئله شعاری نیست، این یک مسئله قطعی و نقطه حساس ما است.

وی تاکید کرد: رسانه یک جریان مقدس است و یک فضای اجتماعی متعلق به همه مردم است که نباید معامله شود.

امام جمعه مشهد در پایان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود خط را روشن کردند و به مردم گفتند که شما در انتخاب نمایندگان باید نماینده را بشناسید و اگر شناخت آن برای شما امکان ندارد، از روی فهرست‌ها و لیست‌ها و معرف آن، او را بشناسید، بعد فرمودند به جریان‌هایی که دل به آمریکا بسته‌اند، اطمینان نکنید، همچنین جریان‌هایی که دلداده آمریکا هستند و به آمریکا دل بسته‌اند، به معرفی آنان نیز اعتماد نکنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها