مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی:
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران تعریف صندوق کارآفرینی امید را از سود، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۱۹۵۴۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، علیرضا آخوند زاده با بیان اینکه این صندوق بانک نبوده و تعریف سود برای آن سود ریالی و مادی نیست، گفت: صندوق کارآفرینی امید نشات گرفته از قرضه الحسنه مردم بوده و به دنبال اشتغال است.

وی‌ با اشاره به سابقه فعالیت این صندوق در کشور از سال 71 تا سال 84 در خصوص وام های خوداشتغالی و ازدواج، افزود: در دولت نهم صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی وزارت کار و صندوق توسعه اشتغال روستایی از وزارت جهاد جدا شده و صندوقی به نام مهر امام رضا(ع) را با هدف کمک به ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان راه اندازی کردند.

آخوندزاده ادامه داد: صندوق مهر امام رضا(ع) نیز بر اساس مصوبه دولت یازدهم که نباید موسسات مالی به نام ائمه(ع) باشند به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد که هم اکنون در خصوص رسالت اصلی خود برای اشتغال فعالیت می کند.

وی اعطای وام‌ این صندوق را برای اشتغال در سه نوع مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارآفرینی برشمرد و اظهار داشت: وام مشاغل خانگی با سقف یکصدمیلیون، خود اشتغالی با سقف 300میلیون و کارآفرینی با سقف یکهزارمیلیون ریال با کارمزد چهاردرصد برای افراد متقاضی اعطا می شود.

آخوندزاده با اشاره به اینکه در سال 93، بانک مرکزی سهمیه سه هزار و 242 نفر با سقف 97میلیارد و 260 میلیون ریال به آذربایجان شرقی در زمینه ازدواج اختصاص داد، بیان کرد: در 9ماهه نخست امسال از این سهمیه به دوهزار و 654 نفر با 79میلیارد و 790میلیون ریال تاکنون پرونده تشکیل و وام پرداخت شده که تا پایان سال این روند برای بقیه نیز ادامه خواهد داشت.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی به تفاهم‌نامه‌های خارج از دستورات ابلاغی بانک مرکزی، نیز اشاره و بیان داشت: طبق تفاهم نامه کشوری با دانشگاه آزاد، به دانشجویان این دانشگاه یکصدمیلیون ریال، سه ساله با سود چهاردرصد اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص وام تکمیلی امضا شده که طبق آن سه میلیون برای کمک به خرید جهیزیه اعطا می‌شود.

آخوندزاده همچنین به پنج هزار و 831 نامه ریاست جمهوری رسیده به صندوق کار آفرینی اشاره کرد و گفت: از این تعداد نامه که در سامانه سامد ثبت و به صندوق ارجاع داده شد، سه هزار و 715نفر واجد شرایط بودند که 13میلیارد و 600 میلیون ریال به این افراد پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی به اهمیت بخش خصوصی و جذب آن در خصوص ایجاد اشتغال نیز پرداخت و اظهار کرد: در این خصوص بازارچه ای با همکاری شهرداری سراب در این شهرستان راه اندازی شده که علاوه بر آن در بستان آباد هم مجتمع برای رونق کسب و کار و همچنین در بناب قرارداد با تعاونی فرش روستایی و اتحادیه خیاطان بناب به امضا رسیده است.

آخوندزاده با بیان اینکه برای اشتغال و ازدواج و زلزله برای 16هزار و 147 نفر در سال 93 بیش از یکهزار 181میلیارد ریال تسهیلات در آذربایجان شرقی ارائه شده، گفت: بیش از 9هزار با 547 میلیارد ریال از مجموع این ارقام برای زلزله و بازسازی مناطق، وام پرداخت شده است و بیشتر معوقات نیز در حوزه زلزله بود که تأثیر آن در حوزه اعطای وام اشتغال خود را نشان داد.

وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید نیازی به تبلیغ ندارد ولی رسانه‌ها باید برای افراد دارای انگیزه و جویای کار که سرمایه کافی ندارند این موسسه را معرفی کنند تا همه مردم از امکانات و تسهیلات آن استفاده کنند.

ارسال نظرات