سرپرست فنی و حرفه‌ای اردبیل:
آموزش‌هایی هدفمند است که برای بافنده‌ها اشتغالزایی ایجاد کند، بنابراین تحقق این هدف مستلزم همکاری جامعه فرش دستباف استان و ایجاد تعامل بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
کد خبر: ۸۶۱۹۵۵۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یونس ممی‌زاده در جلسه آسیب‌شناسی آموزش فرش بافان صنعت فرش دستباف این استان اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی باید در راستای گسترش صنعت فرش در استان که از صنایع بومی اردبیل است قدم‌های محکم‌تری برداشته و اردبیل را به جایگاه اصلی خود در این صنعت برسانند.

وی با اشاره به برخی آموزش های غیرمجاز ارائه شده در سطح استان تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی غیرمجاز نه تنها قالیباف پرورش نمی‌دهند، بلکه کمکی هم به صنعت فرش نمی‌کنند و ضروری است تا به منظور جلوگیری از این امر از ادامه فعالیت کارگاه‌های غیرمجاز ممانعت شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: از مهمترین اهداف برگزاری این جلسه بررسی کمبودهای آموزشی این صنعت، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو و نقاط ضعف و قوت در حوزه تولید و فروش این صنعت است که تلاش می‌کنیم در این راستا گام‌های اساسی را برداشته و صنعت قالی‌بافی را رونق دهیم.

ممی‌زاده در مورد پیشینه تولید فرش در استان بیان کرد: استان اردبیل جزو استان‌هایی بوده که در تولید فرش و قالیبافی فعالیت‌های خوبی داشته و برای اینکه بتوانیم بیش از گذشته شاهد توسعه تولیدات و فعالیت‌ها در این حوزه باشیم تلاش می کنیم تا آموزش‌های فنی و مهارتی در این حوزه را در استان توسع دهیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد در راستای هدفمندی آموزش‌ها در این عرصه، بیان کرد: آموزش‌هایی هدفمند است که برای بافنده‌ها اشتغالزایی ایجاد کند، بنابراین تحقق این هدف مستلزم همکاری جامعه فرش دستباف استان و ایجاد تعامل بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

ارسال نظرات