سردار علی فضلی خبر داد؛

شرکت بیش از 35 هزار بسیجی در رزمایش بزرگ الی بیت المقدس

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: با حضور بیش 35 هزار رزمنده بسیجی از گردان های رزمی در یگان های مردم پایه 6 استان کشور، رزمایش بزرگ الی بیت المقدس 94 در قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۶۵۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد:به لطف و عنایت خداوند در آستانه هفته بسیج، امسال رزمایش منطقه ای مرکزی الی بیت المقدس 94 در محدوده استان ولایت مدار قم در تاریخ 28 و 29 آبان ماه سال جاری و با حضور بیش از 35 هزار رزمنده بسیجی از گردان های رزمی در یگان های مردم پایه استانهای تهران بزرگ، تهران، البرز، قم، سمنان و مرکزی  در قالب 120 گردان از گردان های امام حسین و الی بیت المقداس اجرا خواهد شد.
 
وی ابراز کرد: اهدافی که در این رزمایش دنبال می شود، تمرین آمادگی های رزمی نظامی دفاعی امنیتی و توسعه یک به سه ی گردان های رزمی بسیج است.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه و بسیج، این رزمایش را هدایت و فرماندهی می کند، افزود: این رزمایش ها در استانها به صورت جامع و کامل انجام شده است و وقتی عنوان منطقه ای را به خود می گیرد، در یک جغرافیای خاص، چند استان همزمان با هم از شروع فراخوانی، ستون کشی و اقدامات تاکتیکی در منطقه رزمگاه، استقرار و اردوی صحرائی بسیجیان اجرای ماموریت خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه این رزمایش ها تست عملیاتی و میدانی است، خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی تئوری و عملی در دستور کار این رزمایش قرار دارد و تشکیل حلقه های صالحین نیز بخشی از این رزمایش بزرگ است.
 
سرار فضلی بیان کرد: عزیزان بسیجی ضمن آماده شدن برای پیاده روی تاکتیکی، در حضور جمع کثیری از مسئولین لشکری و کشوری و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، اجتماعی را در یک میدان سان به شکل ساختاری و سازمان دهی شده گردانی خواهند داشت.
 
وی در تشریح برنامه های این رزمایش دو روزه اعلام نمود: بعد از مراسم سان، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن ایراد سخنرانی، اجازه ادامه برنامه ها را خواهند داد.
 
این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: چون در ایام شهادت بی بی رقیه(س) هستیم، مراسمات معنوی و مداحی نیز در برنامه قرار دارد و بعد از مراسم مدیحه سرائی، بسیجیان به سمت منطقه رزمگاه بر خواهند گشت و رزمایشی را که با اجرای آتش های حمایتی و پشتیبانی خواهد بود، اجرا می کنند.
 
وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات رسانه ملی، تأکید کرد: انعکاس رزمایش در رسانه ها به اندازه رزمایش می تواند اثر داشته باشد.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رسانه ملی و سایر رسانه های مکتوب و مجازی به بهترین وجه ممکن این آمادگی ها را به استحضار مردم برسانند و طبیعی است این رزمایش هم برای دوستان و هم برای دشمنان انقلاب اسلامی پیام های متفاوتی دارد.
 
وی افزود: در این رزمایش ما در شرایطی که هم شب و هم روز، هم زمین، هم آسمان و هم دریا را رصد می کنیم، آمادگی فرزندان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را به نمایش خواهیم گذاشت.
 
سردار فضلی در ادامه ضمن قدردانی از مردم شریف و ولایت مدار استان قم به ویژه جغرافیای پیرامونی منطقه رزمایش به جهت همراهی های لازم جهت برگزاری این رزمایش بزرگ، ابراز کرد: امروز به فضل خداوند قریب به دو هزار و دویست و پنجاه گردان رزمی، دفاعی و امنیتی و احتیاط از عزیزان دریادل بسیجی در سراسر کشور تشکیل شده است.
 
وی با بیان اینکه گردان های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، الی بیت المقدس و گردان های کوثر در حوزه خواهران از گردان های همیشه بیدار بسیج هستند، تصریح کرد: این گردان ها در ماموریت های دفاعی، امنیتی و احتیاط، تاکتیک های پنچگانه ای را تمرین می کنند که نسبت به احصاء تهدیدات هر استان خودشان را برای مقابله با تهدیدات آن استان در حوزه دفاعی، امنیتی آماده می کنند.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار