مدیرعامل کشتیرانی از حمل مستقیم حدود ۷۰ درصد کالای وارداتی به کشور پس از لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: با رفع تحریم ها دیگر نیازی به واسطه ها نیست و می توانیم مستقیم و بدون محدودیت، محصولات خود را به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی صادر کنیم.
کد خبر: ۸۶۱۹۶۸۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سعیدی افزود: کشتیرانی پس از لغو تحریم‌ها خطوط مستقیم خود را از کشورهای آسیای شرقی و شمال چین به سمت بنادر خلیج فارس گسترش داده و خط -کشتیرانی- خلیج فارس به اروپا را نیز احیا می کند.

وی با بیان این‌که این خظ در دوران تحریم قطع شد، تصریح کرد: بر این اساس، دو سوم حجم کالاهای وارداتی -که تا به امروز از طریق امارات صورت می گرفت- پس از لغو تحریم به بنادر ایران حمل می شود. از سوی دیگر برنامه های سازمان بنادر برای گسترش ترمینال ها و تاسیسات بندری سبب می شود، طی سالهای آینده با حجم قابل توجه ای از واردات و صادرات محصولات کشورمان به طور مستقیم روبه رو شویم.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از صادر کنندگان اصلی محصولات پتروشیمی درآینده است ادامه داد: با رفع تحریم ها دیگر نیازی به واسطه ها نیست و می توانیم مستقیم و بدون محدودیت، محصولات خود را به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی صادر کنیم.

ارسال نظرات