رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پیشنهاد این اتاق برای بودجه سال ۹۵ گفت: پیشنهاد شده که در بودجه این سال قیمت ارز به صورت مشخص اعلام نشود چرا که ممکن است مشکلات و اتهاماتی را ایجاد کرده و فسادآور باشد.
کد خبر: ۸۶۱۹۶۹۰
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جلال‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاخیر در اجرای برجام دلیل اصلی نوسانات نرخ ارز نیست، بلکه مسائل متعددی از جمله شرایط کشورهای منطقه تنش ایران و عربستان و کاهش قیمت نفت تنش را در بازار ارز ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: افت قیمت نفت و شرایط رکود اقتصادی کشور دست به دست هم داده‌ و مجموعه اتفاقات و نوسانات ارزی را ایجاد کرده‌اند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در 9 ماهه گذشته 150 هیئت خارجی به ایران آمده‌اند که در قالب رفت و آمدهای یاد شده 80 تفاهمنامه به امضا رسید که اجرایی شدن آنها به اجرای برجام گره خورده است. 

جلال‌پور گفت: اتاق بازرگانی پیشنهاد داده است که در بودجه سال 95 قیمت ارز به صورت مشخص اعلام نشود. زیرا ممکن است مشکلات و ابهاماتی به وجود آورده و فسادآفرین باشد. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم دولت اجازه دهد عدد ریالی مشخصی در بودجه درج شود که حکایت از عدد و رقمی است که بابت فروش نفت و محاسبات دولت در نرخ ارز خزانه واریز می‌شود و مابقی به بازار وصل شود. 

وی افزود: اقتصاد کشور باید تعیین کننده نرخ شناور مدیریت ارز باشد نه اینکه قیمت نفت این نرخ را اعلام کند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در حال حاضر قیمت نفت و میزان صادرات آن ارزش شناور مدیریت شده را که هدف دولت است رقم می‌زند. ما می‌خواهیم که از دام نفت رها شویم و عدد نرخ ارز را از بودجه حذف کنیم و نرخ ارز را به عرضه و تقاضا بسپاریم.
ارسال نظرات