قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۱۰۵ دلار رسید.
کد خبر: ۸۶۱۹۶۹۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

  به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که فشارهای وارده بر بازار بورس چین موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم 9 هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود معامله شد.
پس از آنکه بازار وال استریت بدترین هفته اول سال تاریخ خود را پشت سر گذاشت و تردید ها در مورد توانایی چین برای مدیریت اقتصاد خود سرمایه گذاران را به سمت خرید ین و اوراق قرضه دولتی سوق داد، بازارهای آسیایی نیز شاهد افت شاخص ها بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1105 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.7 درصد رشد داشت و به 1105 دلار و 2 سنت رسید.
رونالد لئونگ، تاجر بازار طلا در شرکت لی چئونگ گلد دیلر در هنگ کنگ گفت: «ما برخی عوامل حمایتی را در بازار طلا داریم که از جمله می توان به افزایش تنش ها بین ایران و عربستان و کاهش ارزش یوان چین اشاره کرد که موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.»
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی ها در مورد اقتصاد چین و افت شاخص ها در بازارهای بورس بیش از 4 درصد افزایش یافته و در روز جمعه به بالاترین رقم از اوایل ماه نوامبر تاکنون رسیده است.
اقدامات اشتباه مقامات چینی در کنترل سهم اقتصادشان از بازار  و ارزش پول ملی شان منجر به نگرانی ها در مورد ناتوانی چین در اتخاذ سیاست مناسب اقتصادی شده است.
تقاضا برای خرید طلا در هفته گذشته شاهد افزایش بود. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 4.2 تن افزایش یافت. قیمت طلا سال گذشته به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره در امریکا و افزایش ارزش دلار، 10 درصد کاهش یافت.
ارسال نظرات