در حالی نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفته پیش از ارائه لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه روز یک شنبه یا سه شنبه هفته جاری خبر داده بود که سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد، ارائه بودجه و برنامه به مجلس به هفته آینده موکول شده است.
کد خبر: ۸۶۱۹۶۹۷
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از افتخارات دولت یازدهم در دو سال گذشته ارائه به هنگام بودجه به مجلس در موعد قانونی یعنی 15 آذر بوده و به همین دلیل عملکرد دولت قبل را در این باره مورد نقد قرار می دادند.

این در حالی است که امسال دولت یازدهم نتوانست به قانون عمل کند و بودجه 95 در تاریخ مقرر یعنی 15 آذر به مجلس ارائه نشد.

هر چند توجیه دولت در عمل نکردن به قانون درخواست مجلس برای ارائه همزمان لایحه بودجه 95 و برنامه ششم بوده است که مسئولان برنامه ریزی کشور می دانند، تدوین بودجه سالانه باید بر اساس برنامه توسعه باشد، بنابرین باید ابتدا برنامه ششم را تدوین می کردند و سپس به تدوین لایحه بودجه 95 می پرداختند تا تاخیر در ارائه بودجه پیش نیاید.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هفته گذشته در نشست خبری از ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم به مجلس روز یک شنبه یا سه شنبه هفته جاری خبر داده بود.

این در حالی است که دقایقی پیش سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:  لایحه بودجه سال 1395 قرار بود فردا به مجلس داده شود، ولی ارائه بودجه به تعویق افتاده و در هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود.

امیر باقری رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم دیشب گفته بود: برنامه ششم توسعه هنوز نهایی نشده است و دولت تا اسفند برای تدوین برنامه ششم فرصت دارد.

ارسال نظرات