رییس ستاد کنگره ملی ۸۰۰۰شهید استان گیلان خبر داد:

چاپ 185 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در گیلان

رییس ستاد کنگره ملی ۸۰۰۰شهید استان گیلان از چاپ ۱۸۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در گیلان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۵ عنوان کتاب از سوی کنگره شهدا چاپ شده است.
کد خبر: ۸۶۱۹۷۶۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان اظهار کرد: نخستین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان بهار سال ۹۵در گیلان برگزار خواهد شد.

وی نشر فرهنگ ایثار و شهادت ۸ سال دفاع مقدس در قالب ۸۰۰۰ شهید گیلان، خلق و تولید آثار ماندگار در زمینه حضور گیلانیان در صحنه ۸ سال دفاع مقدس، موج افکنی استانی، ملی و فراملی در معرفی شهدا و ایثارگران گیلانی، تقدیر و سپاس از خانواده‌های معظم شهدا بعنوان طلایه‌داران نور و استفاده از کلیه رسانه‌های جمعی و مجازی جهت نشر ارزش‌ها و آرمان‌های شهدای دفاع مقدس را از اهداف اصلی تشکیل ستاد کنگره شهدا و اولین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان عنوان کرد.

رییس ستاد کنگره ملی ۸۰۰۰شهید استان گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سالیان اخیر گفت: برگزاری یادواره های شهدا در انواع یادواره های قشری، تخصصی،شهدای شاخص، شهدای شیمیایی، شهدای عملیات ها، شهدای مدافع حرم، شهدای محلات و … است.

جوادی با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۹۰۰ یادواره شهدا در استان گیلان برگزار شد افزود: بسیاری از هزینه های اجرای یادواره ها توسط مردم تامین شد.

وی ساخت تندیس ها و سردیس های شهدا، چاپ ۱۸۵ اثر دفاع مقدس توسط نهادها و دستگاه ها(که تعداد ۵۵ عنوان کتاب فقط از سوی کنگره شهدا چاپ شده)، نصب یادمان های شهدا، نصب تابلوهای شهدا در ورودی و خروجی استان و در شهرها و روستا، جمع آوری اسناد و آثار شهدای والامقام، مصاحبه با ایثارگران۸ سال دفاع مقدس، تشکیل و فعالیت راویان دفاع مقدس، چاپ نشریه ستارگان درخشان و نشریات دیگر و راه اندازی سایت 8000 هزار قهرمان و … را از اقدامات صورت گرفته در این ستاد عنوان کرد.

رییس ستاد کنگره ملی ۸۰۰۰شهید استان گیلان جمع آوری 70 درصد از اسناد و آثار شهدای استان را یکی از پیش نیازهای برگزاری این کنگره دانست و گفت: برای اجرای کنگره باید کارنامه عملیاتی یگان عمده استان تدوین شود که این مطلب با چاپ جلد اول، دوم و سوم کتاب روزهای خوب خدا که کارنامه عملیاتی لشکر قدس گیلان و همچنین حضور رزمندگان گیلانی در کردستان به چاپ رسیده است.

جوادی رونمایی از تندیس 11 مادر سه شهید در گیلان را از دیگر پیش نیازهای برگزاری کنگره خواند و گفت: نصب تابلوهای شهدا در شهرستان ها، چاپ کتاب های دفاع مقدس، مشخص شدن وضعیت باغ موزه دفاع مقدس، چاپ آلبوم عکس های دفاع مقدس(در گیلان آلبوم مذکور تحت عنوان نسل روح الله۱و۲ چاپ شده) و نصب سردیس شهدای فرماندهان و امیران است که در گیلان به لطف الهی در طول این سالیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر وحدت نظری و عملی مسئولان بسیار خوب عمل کرده است خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های ما در کمیته های ستادی و اجرایی، بیان و بهره برداری از تجربیات کنگره های استان های دیگر بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار