مجمع عالی بسیج گیلان در بیانیه ای در اعتراض به حرکت غیرفرهنگی صورت گرفته در روز رشت آورده است: اجرای نمایش های سخیف و کارناوال رقص و حرکات موزون! زنان و دختران و ناموس مردم، آن هم در میدان اصلی شهر، که هنوز عطر شهدای مدافعان حرم قابل استشمام است حقیقتاً مایه ی آبروریزی و شرمساری است.
کد خبر: ۸۶۱۹۷۹۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، مجمع عالی بسیج استان گیلان با صدور بیانیه ای در خصوص برگزاری مراسم روز رشت آورده است: در هفته گذشته، واقعه جدیدی در استان گیلان با نام «روز رشت» پشت سر گذاشته شد و در این بین اجرای نمایش های سخیف و کارناوال رقص و حرکات موزون! زنان و دختران و ناموس مردم، آن هم در میدان اصلی شهر، که هنوز عطر شهدای مدافعان حرم قابل استشمام است زیر سایه ی نظارت ضعیف مسئولین شهر و استان و در تقارن با روزهایی که عالم تشیّع و اسلام در آتش کفر وهابیت آل سعود داغدار است و یکی از اصلی ترین دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسائل فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است حقیقتاً مایه ی آبروریزی و شرمساری است و صرف هزینه های گزاف از بودجه ی فرهنگی شهرداری رشت و شورای شهر، (با مبلغی بالاتر از450 میلیون تومان) جای بسی تامل دارد.

این بیانیه می افزاید: باتوجه به اقدام مذموم و خلاف شرع و عُرف انجام شده در مراسم جشن روز رشت،که در تضاد کامل با فرهنگ اسلامی ایرانی بوده، این حرکت ناهنجار و غیرقابل توجیه را؛ توهین به مردم انقلابی و شهید پرور شهر و استان دانسته و خواهان پاسخ گویی هرچه سریع تر مسئولین مربوطه در خصوص اتفاقات رخ داده خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: از مسئولین قضایی و امنیتی و اطلاعاتی و نظارتی انتظار می رود در اسرع وقت با توجه به جریحه دارشدن افکار عمومی، پیگیری لازم در خصوص برخورد با برخی از مدیران شهری و برگزار کنندگان این جشن که عمدتاً برای پیشبرد اهداف حزبی و جناحی و تصاحب دوباره کرسی های مجلس، توسط عده ای خاص، طراحی شده بود را اعمال دارند .

این بیانیه تصریح می دارد: از متولیان فرهنگی شهرداری و شورای شهر خواستاریم به جای پرداختن به امور سطحی وکم مایه و تبلیغاتی در حوزه فرهنگ و دین به معنای واقعی کلمه کار فرهنگی و دینی را سرلوحه کار خود قرارداده و با شجاعت مسئولیت عملکرد پر اشتباه فرهنگی خود را برعهده گرفته و از مردم عذرخواهی نمایند.

در پایان این بیانیه مجمع عالی بسیج آورده است: امید است با اقدام شایسته  ودرخور، مسئولین امر، در تقابل با این جلوه از سیاست های غلط فرهنگی شورای اسلامی و شهرداری رشت؛ دیگر بار، شاهد اینگونه اتفاقات تلخ و ناپسند در شهر و استان شهیدپرورمان نباشیم.
ارسال نظرات