با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی، ایران اسلامی در جهتی گام خواهد برداشت که دیگر کشور های توسعه یافته همچون چین و ژاپن پیشتر برداشته اند.
کد خبر: ۸۶۱۹۸۲۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، پایه و اساس جامعه یا هر نهاد کوچکی حتی خانواده را آرامش و آسایش روحی و روانی شکل میدهد و اقتصاد تنها کلمه ای است که در جامعه امروزی می توان آن را برای تکمیل این دو اساس در هر برهه از زمانی نام برد.

کشورمان ایران امروزه با متحمل شده تحریم های غرب و به وجود آمدن رکود اقتصادی در عرصه های مختلف به نوعی سلب آسایش و آرامش شده است که بایستی برای حل هر چه سریعتر این مشکلات که به معضل مهم و اقتصادی در کشور منجر شده است اقدامات شایسته ای انجام گیرد.

اما بهتر از هر اقدام قابل قبولی توجه به اصول احیای اقتصاد مقاومتی در کشور است که بدون شک پرداختن به آن نه تنها منجر به برون رفت از تحریم ها و رکود خواهد شد بلکه ایران اسلامی در جهتی گام خواهد برداشت که دیگر کشور های توسعه یافته همچون چین و ژاپن پیشتر برداشته اند و در پی آن اتکا به نیروی درون و اقتصادی نو پا را به وجود خواهند آورد.

معنای اقتصاد مقاومتی یک باره و بنا بر شرایط خاصی از سوی رهبر انقلاب تاکید موکد نشده است؛ بلکه پایه و اساس آن ریشه در اسلام و قرآن دارد.

اصطلاح اقتصاد مقاومتی در برابر وضعیت جنگی تعریف شده است؛ یعنی زمانی که دشمنان از همه حربه‌ها برای به زانو در آوردن جامعه اسلامی بهره می‌گیرند و با تحریم اقتصادی و مانند آن می‌کوشند تا جامعه را تضعیف کرده و آن را شکست دهند.

در حقیقت اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می‌شود که برای شرایط سخت جنگی و هجوم دشمنان به جامعه اسلامی سامان می‌یابد اما اگر به دقت در مسئله اقتصادی و نقش کلیدی آن در جامعه توجه شود، روشن می‌شود که هرجامعه ای بایدشرایط اقتصاد مقاومتی را در برنامه داشته باشد.

همان طوری که قوام جامعه به اقتصاد است، اقتصادی نیز می‌تواند پایدار و شکوفا و پویا باشد که از عنصر اقتصاد مقاومتی برخوردار باشد و تحت‌تاثیر شرایط سخت طبیعی و یا غیرطبیعی چون جنگ و تحریم و مانند آنها بتواند هم چنان برقرار باشد و نقش قوام‌بخشی خود را ایفا کند.

دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای معظم له هم در این باره صدق می کند که بایستی در برابر سختی ها و تحریم هایی که قصد نابودی اسلام و انقلاب را دارد با اتکا به نیروهای داخلی و بستن مرزها صورت گیرد.

اما این را هم باید به یاد داشت که اقتصاد مقاومتی فقط برای دوران تحریم، مذاکرات هسته ای و یا دوران پسا برجام نیست؛ چرا که بایستی در هر شرایط زمانی و در هر برهه از زمان اصول این طرح را به یاد داشته و به آن عمل کرد تا جامعه ای پویا، استوار و شکوفا داشته باشیم.

امید می رود دولتمردان ایران زمین نسبت به اهمیت بیش از پیش به این اصل مهم شکوفایی ایران اسلامی را در برابر تشدید تحریم ها موجب شوند.

ارسال نظرات