بعد از اعتیاد در شهرستان‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی با برخی تفاوت‌ها شناسایی شده به طوری که دراردبیل بعد از اعتیاد، طلاق و خشونت خانگی به عنوان دومین و سومین آسیب در سطح شهرستان رصد شده است.
کد خبر: ۸۶۱۹۸۷۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، خسرو امیدوار در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی اولویت‌ دار در این استان اظهار داشت: مطالعات جامعی در حوزه انواع آسیب‌های اجتماعی در 6 شهرستان استان اردبیل انجام شده که در اغلب این شهرستان‌های اعتیاد به عنوان نخستین آسیب اجتماعی شناخته شده است.

وی افزود: در 4 شهرستان شامل اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال آسیب اعتیاد به عنوان نخستین آسیب اجتماعی شناسایی شده که این امر ضرورت و اهمیت افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله با این آسیب اجتماعی را نمایان می‌کند.

امیدوار با اشاره به دیگر آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده در این شهرستان‌های استان بیان کرد:‌ بعد از اعتیاد در شهرستان‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی با برخی تفاوت‌ها شناسایی شده به طوری که در شهرستان اردبیل بعد از اعتیاد، طلاق و خشونت خانگی به عنوان دومین و سومین آسیب در سطح شهرستان رصد شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در شهرستان خلخال به جای خشونت خانگی آسیب فقر به عنوان سومین آسیب شناسایی شده است، گفت:‌ در مشگین‌شهر به ترتیب اعتیاد، بیکاری و کودک‌آزاری و در شهرستان پارس‌آباد نیز آسیب‌های اعتیاد، طلاق و مهاجرت به عنوان آسیب‌های شایع در این مناطق شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف آسیب‌های جدی و اولویت‌دار با یکدیگر متفاوت هستند، تصریح کرد: در شهرستان کوثر طلاق، اعتیاد و بیکاری و در شهرستان گرمی نیز براساس مطالعات انجام شده 3 آسیب طلاق، اعتیاد و روابط نامشروع به عنوان آسیب‌های اولویت‌دار شناسایی شده‌اند.

امیدوار با اشاره به اقدامات بهزیستی استان اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اولویت‌دار در سطح استان اظهار کرد:‌ در هر شهرستان براساس آسیب‌های اولویت‌دار شناسایی شده اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود تا بتوان میزان این آسیب‌ها را در شهرستان‌های هدف کاهش داد.

ارسال نظرات