جلسه « ازدواج و روابط اجتماعی و خانوادگی» در ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار شد

جلسه « ازدواج و روابط اجتماعی و خانوادگی» با سخنرانی حجت الاسلام موسوی در ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۸۸۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این جلسه که مختص سربازان وظیفه نواحی دانشجویی و عمار برگزار شده بود، نکاتی در زمینه ازدواج و روابط بین همسران بیان شد.

حجت الاسلام موسوی علاوه بر صحبت های خود که اشاره به نکات تربیتی و روانشناسی داشت، به سوالات حاضرین در جلسه نیز پاسخ گفت.

وی وجود محبت و علاقه بین زوجین را در زندگی امری مهم و ضروری دانست و با برشمردن مصداق های محبت نسبت به همسر گفت: اگر علاقه به رابطه جنسی داشته باشید ولی طرف همسرتان را دوست نداشته باشید، این علاقه به مرور از بین می رود.

این مشاور ازدواج و خانواده عشق نسبت به همسر را یکی از عوامل صمیمیت جنسی برشمرد و افزود: مردان متأهلی که خواهان ارتباط با جنس مخالف هستند، بیشتر به خاطر عدم صمیمیت در خانه و بین همسران است.

وی خاطر نشان کرد: مردانی که چشمهایشان را در نگاه به نامحرم کنترل نمی کنند، از زندگی زناشویی لذت کمتری خواهند برد.

موسوی، مهرورزی در خانواده را نشأت گرفته از آرامش حاکم بر فضای خانه دانست گفت: شکل‌گیری آن از دوران نوزادی و کودکی در افراد است.

وی آرامش مادران در هنگام شیردادن به فرزند و نوازش او را عامل بروز مهرورزی بیان داشت و تأکید کرد: وقتی هیجان منفی در مادران وجود دارد، ارتباط پوستی این هیجان را منتقل می‌کند.

حجت الاسلام موسوی همچنین در خصوص ارتباطات اجتماعی به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر در صحبت هایش سه ویژگی داشت. آرام حرف می‌زد. واژه به واژه سخن می گفت و از بهترین واژه ها استفاده می کرد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از این ویژگی ها در روابط اجتماعی، ارتباطی خوب و مؤثر را با دیگران به ارمغان خواهد آورد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار