خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آبفا گلستان از اجرای چهار پروژه بزرگ در شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با فاینانس خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۹۹۰۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمد هادی رحمتی با اشاره به تشکیل قانون درسال 69 برای استفاده بیشتر از پتانسیل‌های بخش خصوصی در اجرای طرح های آب وفاضلاب برای تامین مالی گفت: هدف قانون مصوب آن سال برای تشکیل شرکت‌های آبفا ایجاد شرکت‌های مستقل مبتنی بر منابع مالی خودگردان بود که خوشبختانه در قانون این موضوع به درستی درج شد.

وی در سیاست‌های وزارت نیرو بر این موضوع تاکید شده و خوشبختانه این کار در بخش آبفا در مرحله خوبی قرار دارد .

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان با اشاره به تعریف فاینانس جاری در بخش آب و فاضلاب گفت: برای نخستین بار در استان این مکانیزم تعریف شده و براساس آن سرمایه‌گذار همه کارها را از سرمایه گذاری تا تامین تجهیزات اجرا و درآمدهای پروژه نیز در حساب‌ها نگهداری خواهند شد و متعاقبا براساس پیشرفت کار به سرمایه گذاران پرداخت خواهیم داشت .

رحمتی با بیان این مطلب که این چهار پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 274 میلیارد تومان در گرگان،گنبد،علی آباد،آق قلا ،بندر ترکمن ،کردکوی ،بندرگز و گمیشان از طریق فاینانس تعریف شده است، گفت: اگر بتوانیم قراردادها را سامان دهیم و حمایت‌ها لازم را داشته باشیم به اهدف شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نزدیک خواهیم رسید .

محمد هادی رحمتی خاطرنشان کرد طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان به روش BOO با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق فاینانس و با اعتبار بالغ بر 30.3 میلیارد تومان به مدت 14 ماه اجرا و با راه اندازی این طرح 7 هزار و 600 متر مکعب در شبانه روز به منابع تامین این شهرها افزوده خواهد شد و امیدواریم با سرمایه گذاری که در این بخش انجام شده قسمتی از مشکلات تامین آب شرب این شهرها مرتفع گردد.

وی اظهار داشت در راستای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای آق قلا و علی آباد کتول شرکت آب وفاضلاب استان گلستان اقدام به استفاده از سرمایه گذار با تامین کننده منابع مالی در قالب عقود اسلامی نموده و با دریافت مجوز ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و الحاقیه های آن برای شهر آق قلا مبلغ 84 میلیارد تومان و برای شهر علی آباد مبلغ 113 میلیارد تومان اخذ مجوز نموده که در مرحله انتخاب سرمایه گذار می باشد.

رحمتی تصریح کرد نصب انشعاب فاضلاب شهرهای گرگان ،بندرگز،بندرترکمن ،کردکوی و گنبدبا اعتبار بالغ بر 12 میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی است که به روش فاینانس جاری در حال اجرا است و با وجود استقبال خوب سرمایه گذاران برای اجرای نصب انشعابات فاضلاب شهری در شهرهای مذکور ان شاءالله بخش عظیمی از مشکلات شهروندان جهت دفع فاضلاب بهداشتی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خاطرنشان کرد براساس برنامه ریزی ها قصد داریم با استفاده از تسهیلات بانکی ، فاینانس های داخلی ، خرید تضمینی پساب تصفیه شده و از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی به میزان 230 میلیون یورو ضریب استفاده مشترکان شبکه فاضلاب در گلستان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها