آیت الله اعرافی در جمع حلقه های صالحین شهرستان میبد:
امام جمعه میبد گفت: امروز شاهد حلقه های مقاومت در دنیا هستیم، و این منظومه تجلی حرف امام هست که می فرمودند انقلاب ما به دنیا صادر خواهد شد
کد خبر: ۸۶۱۹۹۴۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: آیت الله اعرافی در جمع فرماندهان پایگاه ها و حلقه های صالحین شهرستان میبد، با اشاره به اینکه مار وارد فاز جدیدی در جهان شدیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سال های اخیر، بروز و تجلی در بیرون مرزهای ایران پیدا کرده که البته پایه های این تجلی از دهه ها قبل ریخته شده بود، اما در سال های اخیر جهش مهم و بزرگی پیدا کرده و عصبانیت دشمنان و وحشی گری دشمنان ناشی از انفعال در مقابل این جهش است و به بیان ساده تر، جهش در امواج صدور انقلاب اسلامی، فراتر از مرزهای ایران است که موجب عصبانیت دشمنان شده است.

امام جمعه میبد ادامه داد: از نمونه های صدور انقلاب اسلامی می توان به آفریقا اشاره کرد که این نتیجه بسیج و دفاع مقدس و خون های شهدای ماست، وی در ادامه به تحولات کشور نیجریه پرداخت و بیان داشت: نیجریه مهمترین کشور آفریقایی است و برای دشمنان خیلی شگفت انگیز است که امروزه حداقل 10 میلیون شیعه در نیجریه حضور دارند در حالی که تا چند سال پیش اصلا شیعه بومی در آنجا وجود نداشت.

اعرافی به یکی دیگر از حلقه های زنجیره صدور انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز فتح الفتوحی در یمن ایجاد شده که حتی به فکر خودمان هم نمی رسید، و اگر عربستان به یمن حمله نمی کرد به این صورت فکر ایران در آنجا حضور نمی یافت، چراکه امروزه شاهد آن هستیم که بسیج بسیار قوی و محکم در آنجا شکل گرفته است و در یمن جریان بسیار قوی است که همراه با اسلام ناب و انقلاب اسلامی همراه است و همه اینها مرهون مقاومت مسلمانان است و در حقیقت منطق قدرت های شیطانی این است که در مقابل مقاومت ها تسلیم می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: امروز شاهد حلقه های مقاومت در دنیا هستیم، و این منظومه تجلی حرف امام هست که می فرمودند انقلاب ما به دنیا صادر خواهد شد. وی ادامه داد: دشمنان دنبال شکستن این موج و زنجیره ها هستند که پایگاه آنها در ایران است و در اعدام شیخ نمر و حادثه نیجریه و شیخ زکزاکی این قصد شوم دشمنان کاملا مشهود است.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه از سوی چند نقشه برای جلوگیری در برابر این امواج انقلاب وجود دارد، یکی از این نقشه ها را فرو بردن جهان اسلام در دالان تاریکی های دعوای مذهبی دانست و افزود: دشمنان می خواهند تغییر میدان دهند و جنگ درونی اسلام بوجود بیاورند و خدا میداند چقدر در این زمینه هزینه می کنند.

وی دومین نقشه ی آنها را پروژه ی اسلام هراسی ای عنوان کرد است که در آسیا و آفریقا و اروپا ایجاد کردند، و مهمتر از این دو نقشه را مسئله نفوذ دانست و اظهار داشت: مهمترین آن نفوذ فکری ومعرفتی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و راه مقابله با آن فهم بصیرت و تحلیل و تاریخ دانی است.

آیت الله اعرافی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه برای ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی، باید کار تبلیغی، تربیتی و سازندگی را محور فعالیت های بسیج قرار دهیم، افزود:هنر بسیج و مهمترین وظیفه مربیان باید این باشد که تداوم نسل انقلاب را تضمین کنند، چراکه اگر نسل انقلاب و نسل جوان انقطاع پیدا کنند، تمام آرمان ها انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: به فضل الهی تا بحال این وظیفه بخوبی انجام گرفته است و خیلی ها تصور می کردند با گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی ایران، همانند تمام انقلاب های دیگر جهان، آرمان های انقلاب افت پیدا می کند و نسل انقلاب تجدید نمی شود، ولی امروزه می بینیم که حادثه ای چند هزار کیلومتر آن طرف تر مرزهای ایران رخ می دهد و همچنان جوان های آماده به کار همانند زمان جنگ داریم که با همان شور و اشتیاق آماده دفاع از ارزشهای انقلاب هستند و همانطور که می بینیم حجم جوانان متقاضی حضور در سوریه و عراق و یمن بسیار بالاست، فقط اجازه داده نمی شود که همه حضور پیدا کنند.

امام جمعه میبد در ادامه با طرح این پرسش که "چه کنیم تا در ساختن نسل جوان، موثر و موفق باشیم؟"، شرایط اثرگذاری امروز را سخت تر از هر عصری دانست و بیان داشت: کار فرهنگی هنگامی موثر خواهد بود که از دل و جان برخیزد، ساختن دیگران نیاز به اخلاص،شور و شوق و انگیزه و عشق دارد.

سخنران این مراسم شرط دوم برای توفیق در کارهای فرهنگی را، داشتنِ آگاهی و دانشِ لازم دانست و افزود: وقتی می توانیم در پاسخ به نسل جوان موفق باشیم که دانش کافی برای پاسخ دادن و اشباع عقل او داشته باشیم. وی توانایی درست حرف زدن و ارتباط با ابزارها را از دیگر مهارت های لازم برای اثرگذاری بر دیگران دانست.

اعرافی در قسمت دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: 22 بهمن امسال باید پرفروغتر از سال های قبل باشد و از الان باید همه آماده باشیم که حضور مردم چشم عالم را خیره کند.

وی همچنین انتخابات و حضور حداکثری مردم و تمکین به قانون را بسیار مهم دانست و گفت: باید از سال 88 درس بگیریم که کشور اگر بخواهد آرام باشد باید به قانون این مملکت تمکین کنیم.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات