معاون استاندار یزد:

‌‌برگزارکنندگان انتخابات باید اصل بی‌طرفی کامل را رعایت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: عوامل اجرایی و برگزارکننده انتخابات باید اصل بی‌طرفی کامل را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۶۱۹۹۷۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدعلی طالبی ظهر دیروز در نشست آموزشی توجیهی هیئت‌های اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه تفت و میبد اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در چند روز گذشته مبنی بر دعوت همه، حتی کسانی که با نظام مشکل دارند، به حضور در انتخابات و اینکه این حضور حق همه مردم ایران است، برای عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات بسیار راهگشا بود و وظیفه همه ما در هیئت‌های اجرایی و نظارت، فراهم کردن زمینه‌های حضور حداکثری مردم با همه گرایش‌ها و سلایق در انتخابات پیش‌روست.

وی با تقدیر از هیئت‌های اجرایی استان یزد در بحث احراز صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران، مبنای تمام فعالیت‌ها بر اساس رای و حضور مردم بوده است و در سی و هفت سال گذشته، به صورت میانگین جمهوری اسلامی ایران هر سال یک انتخابات برگزار کرده است.

طالبی افزود: این حجم برگزاری انتخابات در مقایسه با سایر کشورها نشان می‌دهد که ایران بیشترین انتخابات را برگزار کرده و در این انتخابات همواره اراده و نظر مردم حاکم بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه در نسبت تعداد تایید صلاحیت داوطلبان به کل افراد ثبت‌نام کننده برای انتخابات در استان یزد با 97 درصد در جایگاه نخست کشور قرار داریم.

وی گفت: این آمار در مقایسه با دوره قبل با رشد 39 درصدی همراه بوده است و امیدواریم این روند در هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان نیز دنبال شود و آمار رد‌صلاحیت‌ها در کشور کاهش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: طبق قوانین و دستورالعمل‌های انتخابات، مرجع اصلی و مسئول برگزاری انتخابات، هیئت‌های اجرایی هستند و در این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته، نمایندگانی متدین و متعهد از همه سلیقه‌ها و علایق در هیئت‌های اجرایی استان حضور دارند.

طالبی با اشاره به اهمیت دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور افزود: همه ما به جایگاه بالای مجلس خبرگان رهبری واقف هستیم و اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌فرمایند: مجلس در راس همه امور است، همه دیدگاه‌ها را نسبت به مجلس شورای اسلامی و اهمیت آن روشن می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در زمان دولت تدبیر و امید، برگزاری انتخابات این دو مجلس مهم در جمهوری اسلامی ایران همزمان شده و این حساسیت و اهمیت، مسئولیت همه ما را در امر برگزاری انتخابات بیشتر می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: امروز کشور به لحاظ بین‌المللی و مسائل داخلی در شرایط حساسی به سر می‌برد و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو پس از مسئله برجام می‌تواند ضمن دفاع از حقوق حقه ملت ایران، برخی تهدیدهای کشورهای طرف مذاکره مبنی بر عدم انجام تعهدات خود را، خنثی کند.

طالبی ادامه داد: در عرصه بین‌المللی نیز با فعالیت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی، با تهدیدهایی در کشورهای منطقه و همسایه مواجه هستیم اما ایران با وجود این تهدیدها با امنیت کامل و ثبات لازم با اقتدار نقش مهم خود در منطقه را بر عهده دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه متاسفانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل، از نظر حضور مردم با درصد مشارکت متوسط روبه‌رو بوده‌ایم، اظهار امیدواری کرد: در این دوره عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات، زمینه‌های حضور و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی و برگزارکننده انتخابات باید اصل بی‌طرفی کامل را رعایت کنند، تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی قانونمند و باشکوه، در هفتم اسفندماه زمینه خدمت بیشتر به مردم برای رفع مشکلات آنها فراهم شود.


 

ارسال نظرات
آخرین اخبار