حجت الاسلام سید علی طباطبایی گفت: دو شخصیت بزرگ جهان اسلام که پرچم دار اسلام ناب محمدی هستند شاگردان دوتن از علمای بافقی بودند.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۰۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: حجت الاسلام سید علی طباطبایی موسس خیریه فرهنگی مذهبی بیت الرضا(ع) شهرستان بافق که احیا کننده خیلی از سنتهای زیبای اسلامی از جمله برگزاری اعتکاف وسفر  کاروان پیاده از بافق به مشهد مقدس در این شهرستان بوده است .

وی پیرامون کتاب هایی که توسط این خادم اهل بیت نوشته وجمع آوری شده است گفت:اولین «کتاب گران سنگ نزد گرانقدر» که بعد ازدیدن خوابی که در ابتدای کتاب ذکر کرده ام در مورد شرح احوالات مرحوم حاج ملااسدالله قائمی بافقی برادر آیت شیخ محمد تقی بافقی که از علمای اهل زهد و از خوبان روزگار خود بودند نوشتم.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی در خصوص نگارش کتاب "یاقوت طیبه" که دومین کتاب نوشته شده توسط وی است بیان کرد: این کتاب شرح احوالات و زندگی نامه امامزاده عبدالله بافق است و برای جمع آوری مطالب این کتاب تلاش زیادی شد.

وی افزود:البته شاید مطالب کامل وجامع نباشد و در تحقیقات جدیدی در مورد امامزاده گان انجام دادم مشخص شد ایشان ۹ فرزند داشته اند که در کتاب "یاقوت طیبه" فقط از دو فرزند ایشان نامبرده شده است.

موسس بیت الرضا بافق با اعلام این خبر که کتاب جدیدی آماده چاپ است اظهار داشت: کتاب "نجوم طیبه" که شرح احوالات ۱۱۰ تن از علمای بافق در طول ۳۰۰ سال گذشته است که برای جمع آوری اطلاعات ومستندات تصاویر بعضی از این علما به کتابخانه نجف هم مراجعه کرده ام.

وی با بیان اینکه دو تن از این علما برای بافق امتیاز ویژه دارند و در این کتاب ذکر شده است گفت: دو شخصیت بزرگ جهان اسلام که پرچم دار اسلام ناب محمدی هستند  شاگردان دوتن از علمای بافقی بودند. حضرت امام خمینی( ره) شاگرد آیت الله شیخ محمد تقی بافقی و مقام معظم رهبری در مشهد شاگرد مرحوم شیخ احمد مدرس بافقی بودند که درس لمعه را خدمت ایشان گذراندند.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی در مورد کتابی به نام "برگ سبز" که ۱۱۰ تا از امتیازات بافق در این کتاب جمع آوری شده است بیان کرد: نمونه زنی به نام بی بی ربابه که خادمه حضرت امام خمینی ( ره ) قبل از انقلاب قم و نجف تا بعد انقلاب باز در قم در خدمت ایشان بوده است وبالاخره در قم از دنیا میرود نمونه ای از امتیازات خاص بافق است که در این کتاب ذکر شده می باشد.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: کتابی به نام «شهیدی گمنام» که شرح احوالات عالم نستوه آسید احمد شهیدی که در واقع فامیل ایشان امین می باشد در حال جمع آوری مطالب ومستندات آن هستم.

وی افزود : آسید احمد شهیدی کسی بود که تنها در مقابل حکومت ظلم ایستاد و نمونه ای از شهید آیت الله مدرس بود که حتی با تلاش توانستم نامه حکم حکومتی قاچار برای قتل ایشان را پیدا کنم.

وی در پایان از دیگر کتابهایی که در دست اقدام است گفت : کتابی در مورد خاطرات جبهه وجنگ خاطرت رزمندگان شرح احوالات آنها در شب های عملیات که انشالله با توفیق خداوند در آینده نزدیک شروع به نوشتن خواهم کرد.

 

ارسال نظرات