وزیر خارجه امارات در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن وابستگی اقتصاد این کشور به ایران گفت: تنها ۴ درصد تجارت خارجی امارات با ایران است و ۲۰۰ شرکت ایرانی در این کشور فعالیت دارد.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۳۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر خارجه امارات در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن وابستگی اقتصاد این کشور به ایران گفت حجم تجارت خارجی امارات 400 میلیارد دلار است که تنها 4 درصد این رقم تجارت امارات با ایران را شامل می شود.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان که در جریان نشست اتحادیه عرب در مصر سخن می گفت افزود: اقتصاد امارات در دهه های 60 و 70 وابستگی زیادی به ایران داشت اما این رقم در حال حاضر به سطح بسیار کمی رسیده است.

در حالی که آمار غیر رسمی از اقامت بیش از نیم میلیون ایرانی در امارات خبر می دهد وزیر خارجه امارات گفت تنها 90 هزار ایرانی در امارات زندگی می کنند.

همچنین برخلاف آمارهای غیر رسمی که تعداد شرکت های ایرانی در امارات را هزاران شرکت اعلام می کند وزیر خارجه امارات گفت شرکت های ایرانی فعال در امارات از 200 عدد تجاوز نمی کند.

بنا به این گزارش ، در حالی این وزیر اماراتی سعی کرده است وابستگی اقتصاد کشورش به ایران را کم اهمیت جلوه دهد که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است در نتیجه رفع تحریم ها علیه ایران رشد اقتصادی امارات بیش از یک درصد افزایش یابد.
ارسال نظرات